2. leht 2-st

Re: CB kasutamine merel

Postitatud: T Nov 22, 2022 6:49 pm
Postitas smr
randal kirjutas:Kas kodus statsionaarselt kasutatav PMR kabul käib liikuva maaside või kohtkindla alla? Eriti kui kabulale veel toitejuhe ka taha on nikerdatud?


Ma ei tea, mida sa konkreetselt statsionaarselt kasutamise all mõtled aga minu jaoks aitas asja selgeks teha see dokument:

http://www.pmr446.org/ECCDec1505.pdf

ning siit otsuse punkt 9:

"that all PMR 446 equipment is hand portable and shall use only integral antenna and an effective
radiated power not exceeding 500 mW, while any base station, repeater or fixed infrastructure use is
excluded;"

Ehk siis käsijaam, originaal antenn, max pool vatti

Re: CB kasutamine merel

Postitatud: K Nov 23, 2022 5:19 pm
Postitas randal
smr kirjutas:"that all PMR 446 equipment is hand portable and shall use only integral antenna and an effective
radiated power not exceeding 500 mW, while any base station, repeater or fixed infrastructure use is
excluded;"

Ehk siis käsijaam, originaal antenn, max pool vatti

Mhmh, mõistan. Samas on tootmises olnud (tõesti ei tea, kas praegu ka veel on) PMR laua- ja autojaamad, mis tehnilistele nõuetele vastavad: neil on oma antenn ja võimsus on 0,5W. Hea tahtmise korral võib ka käes kanda, üks lauakas, mida nägin, oli patareitoiteline. Samas olen kohanud PMR kabulaid, mis on küll igati käsijaamad ja lubatud võimsusega, kuid statsionaarselt vooluvõrku ühendatud ja mingi kaasaskandmine pole isegi kaugelt mõeldav... :)
Ok, ma saan aru, et see läheb pisut norimiseks ja ilmselt ongi nii, et siin-seal jäävad mingit punktid lihtsalt ajale jalgu, sest noh, 0,5W autojaam on ilmselt liikuv maasidevahend küll. See, kas ma oma portfellis kaasasveetavat pisikest lauajaama liikuvaks või paikseks nimetan... noh, maitse asi :)

Re: CB kasutamine merel

Postitatud: K Nov 23, 2022 9:51 pm
Postitas smr
randal kirjutas:Mhmh, mõistan. Samas on tootmises olnud (tõesti ei tea, kas praegu ka veel on) PMR laua- ja autojaamad, mis tehnilistele nõuetele vastavad: neil on oma antenn ja võimsus on 0,5W.

Sa mõtled ehk seda? Siin on Midland minu arust juristide seljataha pugenud ning tegutseb hallil alal..

https://www.tehnoturg.ee/et/raadioside/ ... ransceiver

Ma pole siin moraali lugemas, eks igaüks käitub oma sisemiste tõekspidamiste järgi. Need reeglid on aktuaalsemad Kesk-Euroopas, kus inimeste (ja raadiokasutajate) tihedus per km2 on suurem, kui meil

Re: CB kasutamine merel

Postitatud: N Nov 24, 2022 12:34 am
Postitas randal
smr kirjutas:Sa mõtled ehk seda? Siin on Midland minu arust juristide seljataha pugenud ning tegutseb hallil alal..

https://www.tehnoturg.ee/et/raadioside/ ... ransceiver

Ma pole siin moraali lugemas, eks igaüks käitub oma sisemiste tõekspidamiste järgi. Need reeglid on aktuaalsemad Kesk-Euroopas, kus inimeste (ja raadiokasutajate) tihedus per km2 on suurem, kui meil

Jaah, see on üks neist. Müügis ta on ja kasutada saab, ilmselt pole millestki üle veel läinud siis. Samas, noh, pole ka ise patust puhas, olen vahel PMR sagedustel ikka suurema matsuga tulnud kui ilus on, samas, noh, kraanajuhte Tartu linnas kuuleb ikka väga hästi, kuigi viimasel ajal on nad pisut tagasi tõmmanud ja nende tegevus vaid kilomeetrikese raadiuses kuulda on :)
Üks Inteki lauajaam on praegusiinsamas foorumiski müügis, sedagi müüs omal ajal vist Tehnoturg. Antud isend on küll pisut kaasaaitamist saanud antenni asjus, originaalis oli sellelgi vaid jupike kere küljes ja kogu lugu :)

Re: CB kasutamine merel

Postitatud: N Nov 24, 2022 8:41 am
Postitas Ambur
PMR 446 kasutamise seaduslikusest merel veel veidi. Siin Kakumäe lahes, Naissaare ja Rannamõisa vahel seisab reidil pidevalt mõni suur kaubalaev. Käin pidevalt jalutamas Rannamõisa pangal ja alati on kaasas ka PMR 446 käsijaam, et üle lahe Tallinnaga lobiseda. Reidil olevatel kaubalaevadel käib tekipealne meeskonna side omavahel tihti samadel PMR 446 kanalitel. Olen ise paar korda nendega huvipärast lobisenud. See näitab, et kas seadused on riigiti erinevad või vilistatakse nendele ka mujal.

Re: CB kasutamine merel

Postitatud: N Nov 24, 2022 11:06 am
Postitas randal
Ambur kirjutas:Reidil olevatel kaubalaevadel käib tekipealne meeskonna side omavahel tihti samadel PMR 446 kanalitel. Olen ise paar korda nendega huvipärast lobisenud. See näitab, et kas seadused on riigiti erinevad või vilistatakse nendele ka mujal.

Ilmselt peetakse seda nö. 'kohalikuks' või 'sisesideks', ehk et ei nähta seda kui 'meresidet'. Mis on ka loogiline, sest noh, kui meres on saar, või laid, kus peetakse PMRi peal sidet... Sa näed, kuhu see läheb, eks? :)

Re: CB kasutamine merel

Postitatud: N Nov 24, 2022 11:17 am
Postitas smr
Ambur kirjutas:See näitab, et kas seadused on riigiti erinevad või vilistatakse nendele ka mujal.


See õnnetu filipiinost madrus seal kaubalaeval ei pruugi teadagi, mis asi tal laevasisaeseks suhtluseks antud on.

Kui suuri sigadusi ei juhtu ei hakkaka ka TTJA asjal silma peal hoidma

Re: CB kasutamine merel

Postitatud: N Nov 24, 2022 9:14 pm
Postitas Joosep
Olen kuulnud restoranide lähedal ka autoga mööda sõites kuidas ettekandja esitab tellimuse PMR seadmega kööki.

Re: CB kasutamine merel

Postitatud: R Nov 25, 2022 12:57 pm
Postitas randal
Joosep kirjutas:Olen kuulnud restoranide lähedal ka autoga mööda sõites kuidas ettekandja esitab tellimuse PMR seadmega kööki.

A see on hästi tavaline asi, sama asi käib näiteks paljudes kaubanduskeskustes asuvates suuremates kauplustes, kus omavahel suhtlevad nii saaliteenindajad kui saal ja ladu omavahel jne. Lisaks kasutatakse pemarit vägagi edukalt näiteks kultuurikeskustes ja teatrites, olen märganud vahel.