Vaadasin siin teemat ja vanad ajad tulid meelde.Nimelt tegelesin mingi 15 aastat tagasi laialdaselt nende LEN jaamade ja CB jaamadega.
Kasutati enamuses kahte sagedusriba esimene madalam oli majandite sisene ja kõrgema sagedusega rajooni sisene. Tavaliselt olid jaamad täiesti käest ära aga kui õnnestus leida selline riist nagu seisevlaine mõõtja võis nendega teha imesid.Üks jaam suutis katta kuni 1/3 eesti pindalast linnulennult!!! Samas oli see tasulises lainealas ja jooksis ka kokku Venemaa kolhooside jaamadega.Eesti siseselt kasutati ühte sama sagedust eri piirkondades. LEN-e. ise oli kolm tüüpi LEN-A;LEN-B;LEN-V.
Erinesid üksteisest võimaluste poolest.Kõige paremal jaamal oli mitu sagedust ja vahemisel elektrooniline mälu ja tavapärane lällar küljes.
Tulid aga mobiilid ja kogu see krempel lendas prügimäele v.a antennid mida sai edukalt CB sideme peale ümber seadistada.
Küsiti kas LEN-i saab ümber häälestad- saab küll aga raskused algavad õigete kvartside leidmisest jne.jne. tulemuseks saame ainult ühel CB sagedusel töötava jaama mis on täis mõttetus.
Foorumi lugejatele võibolla huvipakkuvaim on fakt et LEN jaama saatevõimendi plaadist sai ehitada CB jaama saatevõimendi ja isegi Komi ANSV amatööridega suheldud- ülilevi ajal muidugi.Ja hea on teada ka fakti ,et LEN jaama kõlar sobib sageli CB jaamale.CB jaamaks oli mul siis mingi firma (CARAT jaam).See raadiojaama haigus (noorus)läks mööda ja pole CB jaama 10 aastat kasutanud ja LEN sai piksega täistabamuse.
Ah jaa kolhoosides olid ka jahimeeste kantavad jaamad 21RTP (oli vist) mis ühtisid LENidega. Pookisime need tsiklite tööriistakarpi ja kiivrisse toppisime kuularikomplekti ja juba siis oli päris mõnus OffRoadi sõita ja kui söök valmis sai( 20 km kauguselt )kutsuti sööma kodu.