Demis kirjutas:Tere,
soetasime semuga omale autodesse ALAN 100 PLUS saatjad koos korralike antennidega.
Ise oleme CB jaamade alal suht võhikud. Niisiis paar küsimust:
1. Kas peab koguaeg kostuma sahinat jututagant?
2. Kas kõrgepingeliinide alt läbi sõitmine kutsub esile häired(ragin eetris)?
3. Kuidas CB jaamade kasutajad pöörduvad teineteise poole?
4. Kuidas teha sidekontrolli ehk kuidas häälestada jaam ntx kanalile 21FM?
5. Mis on kanalid 9 ja 19?
6. Mis vahe on FM ja AM?
kui tunduvad liiga lollid küsimused siis vastused tehke puust ette ja värvige punaseks.
Ja veel....ma liigun punase scorpioga, antenn katusel(piksevarras nagu mu abikaasa kustub) ja nimi tagaklaasil. Kutsung siis DEMIS
Kui juhtute mind kohtama siis istun kanalil 8AM/8FM
Tänud ette
Demis
1. mida tugevam on signaal, seda vähem on kahinat, nagu tavalisel raadiol kui levi hakkab nõrgaks jääma tulevad kahinad sisse.
2. jah, kõrgepingeliinid tekitavad igasugu häireid samuti ka trolli-trammi liinid.
3. igal ühel oma kutsung, cb'peal lihtsalt mõeldakse omale suvaline nimi või hüüdnimi välja ja siis lihtsalt kutsutakse mingil kanalil mis on eelnevalt kokku lepitud, tallinnas reeglina ikka CH21FM.
4. igal jaamal peaks olema kanalite vahetus(up/down) või siis sujuvhäälestus nagu tavaliselt raadiol kus jooxeb sagedus. "sidekontrolli" oleks mõistlik alustada võimalikult väikselt distantsilt ja siis sõita teineteisest eemale, linnas kui korralikult jaamad ja antennid häälestatud ei tohiks 10-20km probleem olla. kunagi ma rääkisin tabasalust soome iga ilmaga, ca 80km... parema leviga ka autost nõmme mäelt.
5. 9 ja 19 on vist usas mingid kutsungikanalaid või midagi, pole täpselt uurinud.
6. AM ja FM on modulatsioonid, on veel ka SSB, nagu ka tavaliselt raadiol vanasti kasutati AM, tänapäeval FM kuna see on tunduvalt kvaliteetsem... no las keegi seletab paremini...