probleem lällariga

Mu jaam ei tööta korralikult! Aidake palun! Mis asi see CB üldse on?
rasmus23
Noorem lällaja
Noorem lällaja
Postitusi: 26
Liitunud: L Apr 07, 2007 12:48 pm
QTH: KO29DC
Kontakt:

probleem lällariga

PostitusPostitas rasmus23 » P Apr 27, 2008 8:43 pm

õhtust

pöörduks siis tarkade klubi poole, kuna mul üks suur mure.
nimelt raadio segab lällari vastuvõttu.
nii kui raadio kõvemaks keeran, siis vastuvõtu signaali tuled hakkavad põlema ja vilguvad muusika taktis.

samas ise olen seda asja vaadanud ja mõelnud, et äkki on antenni kaabel vale koha pealt viidud ja toitejuhtmed jaamale on makiga ühtsed.
ning see ka veel, et kuna jaam asetseb maki all, siis antenni kaabel jookseb kohe maki kõrvalt. ja antenn asetseb kohe kõlari peal, magneti ja kaabli otsa vahel on ehk 5mm vahet.

kui jaama tagant antenni lahti keeran siis kaob anomaalia ära.

milles võib viga olla???
Veoteenus kaubiku, furgooni ja kalluriga.
Samas ka treilerveod.

53432974

myller
Veteran
Veteran
Postitusi: 338
Liitunud: E Apr 21, 2008 11:16 pm
QTH: KO18KI

PostitusPostitas myller » P Apr 27, 2008 8:58 pm

Tere

Kui antenn kõlari pealt ära tõsta, mis siis juhtub?

73
Kalev

Kasutaja avatar
Mario
Surfan raadiolainetel
Surfan raadiolainetel
Postitusi: 212
Liitunud: K Nov 21, 2007 11:54 pm
QTH: KO18WU
Asukoht: E-R: Laagri ja R-P ko18wu
Kontakt:

PostitusPostitas Mario » P Apr 27, 2008 9:01 pm

Toite (+) soovitaks vedada otse akult ja (-) otse keresse võimalikult lühikesena juhtmejupina siis.
Ilmselt võiksid proovida ka antenni teise kohta panna või siis esialgu võta kõlaril otsad järelt ära, vaata mis juhtub.
CB- Emperor Shogun->kl200p->1/2baas
PMR- Wouxun KG-UVD1P
Salalux

rasmus23
Noorem lällaja
Noorem lällaja
Postitusi: 26
Liitunud: L Apr 07, 2007 12:48 pm
QTH: KO29DC
Kontakt:

PostitusPostitas rasmus23 » P Apr 27, 2008 9:34 pm

ma kahtlen et asi toitejuhtmetes on, sest kui ma jaama tagant antennikaabli ära keeran siis ei ole sellist jama.
ja antenn on läbi toa(veoka kabiin) katuse. et seda pole just kõige lihtsam teise koha peale tõsta.
aga kas see mõjutab ka, et kaabel jookseb kohe maki kõrvalt läbi?
Veoteenus kaubiku, furgooni ja kalluriga.

Samas ka treilerveod.



53432974

myller
Veteran
Veteran
Postitusi: 338
Liitunud: E Apr 21, 2008 11:16 pm
QTH: KO18KI

PostitusPostitas myller » P Apr 27, 2008 9:40 pm

No aga igaks juhuks võib siis kõlari korraks välja kruvida. Kuna kõlar sisaldab edasi-tagasi siblivat pooli, siis on antennil sealt väga mugav häireid korjata.

73
Kalev

Kasutaja avatar
Kaljukits
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 5368
Liitunud: P Aug 06, 2006 8:56 pm
QTH: KO29EH
Asukoht: Keila KO29EH
Kontakt:

Re: probleem lällariga

PostitusPostitas Kaljukits » P Apr 27, 2008 10:09 pm

rasmus23 kirjutas:kui jaama tagant antenni lahti keeran siis kaob anomaalia ära.

milles võib viga olla???

See katse võib ka pisut eksiteele viia. St. häire ei pruugigi siseneda antenni kaudu. Kui antenn on küljes, siis võib s-meeter (vastuvõtu tuli või tuled) saada antennist väikese mürasignaali ja olla seega juba nähtav või nähtava lävel. Kui nüüd pinge muusika taktis kõikuma hakkab, siis hakkab ka see tuli värelema. Põhjuseks on jaama toitmine raadioga sama ja liiga peenikese juhtme tagant. Proovi viia akult jaamale eraldi toitejuhe.
Välistada aga ei saa ühtegi varianti. Soovitan katsetada jaama teises kohas (eemal raadiost). Antenni kaudu kõlarite madalsagedus signaali sissetulek on vast kõige vähemtõenäosem, kuigi ei välista ka seda.
73! de ES1TL, ES2TL, 3Ø4TL

goodeye
Veteran
Veteran
Postitusi: 636
Liitunud: N Juul 26, 2007 4:20 pm
QTH: KO38II45AP
QTH2: KO29GJ82VO
Asukoht: Tartu, Tammelinn

PostitusPostitas goodeye » E Apr 28, 2008 8:03 pm

ja antenn asetseb kohe kõlari peal


jah tõesti, kõlar on üks suur edasi-tagasi värelev pool ning sellest ikka väljub magnetlaineid mida aga on võimeline sinu lällari antenn püüdma küllaltki hästi ning seetõttu on ka lällaris häired. mina pakuks ka välja variandi antenn mujale paigutada(autost välja) teine hea võimalus on kõlari metallist kaitsevõre maandada kerre(mis võib ainult parandada)

rasmus23
Noorem lällaja
Noorem lällaja
Postitusi: 26
Liitunud: L Apr 07, 2007 12:48 pm
QTH: KO29DC
Kontakt:

PostitusPostitas rasmus23 » E Apr 28, 2008 10:18 pm

tänud teile vastamast, homme võtan asja käsile ja viin antenni keset katust. kõlari pealt ära.

ja veaks ka jaama toite otse akult, aga siit nüüd uus küsimus, kas 24 voldisest süsteemist (ehk siis kahe akuga) ühe aku pealt võttes saab 12volti?
Veoteenus kaubiku, furgooni ja kalluriga.

Samas ka treilerveod.



53432974

peeter
Veteran
Veteran
Postitusi: 324
Liitunud: N Juul 13, 2006 10:42 am
Asukoht: Nõmme
Kontakt:

PostitusPostitas peeter » E Apr 28, 2008 10:24 pm

goodeye kirjutas:jah tõesti, kõlar on üks suur edasi-tagasi värelev pool ning sellest ikka väljub magnetlaineid mida aga on võimeline sinu lällari antenn püüdma küllaltki hästi ning seetõttu on ka lällaris häired. mina pakuks ka välja variandi antenn mujale paigutada(autost välja) teine hea võimalus on kõlari metallist kaitsevõre maandada kerre(mis võib ainult parandada)

No see teooria nüüd küll paika ei pea.
Kõlari pool kujutab endast natuke traati, mis ise asetseb püsimagnetväljas ja hakkab liikuma sellest juhtmest läbimineva voolu mõjul koostoimes magnetväljaga. Seda nimetati elektroonikas veel kas vasaku või parema käe seaduseks (ei mäleta täpselt).

Oletan, et üks häirete põhjus võib olla hoopis madalsagedusvõimendisse sattuval parasiitsel kõrgsagedusvõnkumisel, mis koos signaaliga võimendadakse ja nii kiirgub see valjuka juhtmetest antenni. Ka võimendi lõppaste võib just niipalju genereerida, et annab koos madalsagedussignaaliga valjukale kõrgsagedusimpulsid. Samuti võidakse võimendi lõppu toita impulsspingega, mis mingipärast ronib valjuka juhtmetele. Ühe sõnaga - võimendi korrast ära ja seda põhjust näeb ainult ossiga. Omal ajal sai selle nähtusega küll maadeldud - annad sisendisse siinuse ja väljundis iga siinuse harja peal veel karvane kõrgsageduspiik.

Katsetada võiks esialgu ferriitrõngastega valjuka juhtmele või veel parem, kui paar keerdu keerata feriitrõngast läbi. Siin peaks paremat tulemust andma valjuka mõlemale juhtmesoonele eraldi rõngaste asetamine.
Võib proovida ka mõne väiksema kondekaga valjukat šuntida, kuid sellega peab ettevaatlik olema, sest lühistatud kõrgsagedussignaal väljundis võib võimendi lõpu hingusele saata.

goodeye
Veteran
Veteran
Postitusi: 636
Liitunud: N Juul 26, 2007 4:20 pm
QTH: KO38II45AP
QTH2: KO29GJ82VO
Asukoht: Tartu, Tammelinn

PostitusPostitas goodeye » E Apr 28, 2008 10:38 pm

peeter kirjutas:
goodeye kirjutas:jah tõesti, kõlar on üks suur edasi-tagasi värelev pool ning sellest ikka väljub magnetlaineid mida aga on võimeline sinu lällari antenn püüdma küllaltki hästi ning seetõttu on ka lällaris häired. mina pakuks ka välja variandi antenn mujale paigutada(autost välja) teine hea võimalus on kõlari metallist kaitsevõre maandada kerre(mis võib ainult parandada)

No see teooria nüüd küll paika ei pea.
Kõlari pool kujutab endast natuke traati, mis ise asetseb püsimagnetväljas ja hakkab liikuma sellest juhtmest läbimineva voolu mõjul koostoimes magnetväljaga. Seda nimetati elektroonikas veel kas vasaku või parema käe seaduseks (ei mäleta täpselt).


kas sa tahad väita et kui ma panen tükk traati magnetvälja ja lasen tast voolu läbi tekib piisava tugevusega magnetväli et liigutada koonust?

ei see on seal keritud pooli ning see pool on asetatud keset südamikku(pool ei ole keritud otse südamikule)

ning kuna CB(ja muud raadioliigid) tõõtavad raadiolainetel(elektriväli) ning pool kiirgab elektrivälja nii mis hirmus siis mina usun et see on meie kurja juureks.

peeter
Veteran
Veteran
Postitusi: 324
Liitunud: N Juul 13, 2006 10:42 am
Asukoht: Nõmme
Kontakt:

PostitusPostitas peeter » E Apr 28, 2008 10:56 pm

goodeye kirjutas:kas sa tahad väita et kui ma panen tükk traati magnetvälja ja lasen tast voolu läbi tekib piisava tugevusega magnetväli et liigutada koonust?

ei see on seal keritud pooli ning see pool on asetatud keset südamikku(pool ei ole keritud otse südamikule)

ning kuna CB(ja muud raadioliigid) tõõtavad raadiolainetel(elektriväli) ning pool kiirgab elektrivälja nii mis hirmus siis mina usun et see on meie kurja juureks.


Mis siin väita - koolis füüsikatunnis ju õpetati, et kui juhtmest, mis on asetatud magnetvälja, vool läbi lasta, siis sellele juhtmele mõjuvad jõud, mis on risti magnetvälja suunaga. Mida tugevam vool, seda suuremad jõud ja voolu suunast sõltub jõu suunavektor.
Valjukas just selle põhimõtte järgi töötabki, ainult traati on võetud natuke rohkem ja see rulli keeratud, nii saab väiksemate vooludega läbi. Kusjuures traadipool ongi vabalt keset südamikku ja liigub seal magnetväljas vabalt mõlemale poole, sõltuvalt läbilastava voolu suunast. Proovi patareiga järgi, saab selgemaks.
Pool ei kiirga mingit elektrivälja, vaid ainult magnetvälja.
Raadiolained on aga elektromagnetvälja võnkumised. Elektriväli kui niisugune tekib ainult kahe erineva potentsiaaliga laengu vahel, nii kui see muutuma hakkab, kaasneb sellega ka kohe magnetväli.

Kasutaja avatar
Ambur
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 2583
Liitunud: K Veebr 02, 2005 9:42 pm
QTH: KO29GK
Kontakt:

PostitusPostitas Ambur » E Apr 28, 2008 10:58 pm

goodeye kirjutas:kas sa tahad väita et kui ma panen tükk traati magnetvälja ja lasen tast voolu läbi tekib piisava tugevusega magnetväli et liigutada koonust?
ei see on seal keritud pooli ning see pool on asetatud keset südamikku(pool ei ole keritud otse südamikule)


See pool ongi tükike traati, mis on keritud "südamikule", ehk koonusega ühendatud papp- või plastikalusele, mis liigub püsimagnetite (mis on nii pooli keskel kui ümber) pilu vahel. Seda tahetigi öelda.
73! Ambur / 3Ø4MR / ES2RDX
Koduleht: http://www.ambur.ee

rasmus23
Noorem lällaja
Noorem lällaja
Postitusi: 26
Liitunud: L Apr 07, 2007 12:48 pm
QTH: KO29DC
Kontakt:

PostitusPostitas rasmus23 » T Apr 29, 2008 7:41 am

jutt kõik ilus ja tore, aga mis asjad need ferriitrõngad on ja kust ma need välja võlun?
Veoteenus kaubiku, furgooni ja kalluriga.

Samas ka treilerveod.



53432974

VR
Surfan raadiolainetel
Surfan raadiolainetel
Postitusi: 120
Liitunud: K Aug 29, 2007 9:16 am
Asukoht: Rapla

PostitusPostitas VR » T Apr 29, 2008 7:52 am

rasmus23 kirjutas:..kas 24 voldisest süsteemist (ehk siis kahe akuga) ühe aku pealt võttes saab 12volti? Veoteenus kaubiku, furgooni ja kalluriga. Samas ka treilerveod
[img:24:20]http://cbfoorum.pri.ee/images/smiles/icon_thumright.gif[/img] [img:24:20]http://cbfoorum.pri.ee/images/smiles/icon_thumright.gif[/img] [img:24:20]http://cbfoorum.pri.ee/images/smiles/icon_thumright.gif[/img]

Kasutaja avatar
Kaljukits
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 5368
Liitunud: P Aug 06, 2006 8:56 pm
QTH: KO29EH
Asukoht: Keila KO29EH
Kontakt:

PostitusPostitas Kaljukits » T Apr 29, 2008 8:00 am

rasmus23 kirjutas: veaks ka jaama toite otse akult, aga siit nüüd uus küsimus, kas 24 voldisest süsteemist (ehk siis kahe akuga) ühe aku pealt võttes saab 12volti?

Saad ikka, kui kahe aku omavahelisest ühenduskohast plussi võtad.

Eemalda esmalt lällar sellest raadiost või makist. Vaata mis siis saab.
Kui jama jätkub, siis tee korralikud toitejuhtmed.
Nende feriitrõngastega hakka tegelema siis, kui Sul selge on, kust kaudu see häire jaama tuleb.
73! de ES1TL, ES2TL, 3Ø4TL


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 23 külalist

cron