Tere õhtust,
Ma olen see kujulised antennid teie riiki rongide (Edelaraudtee) katuseil näinud. Nende radiaatorelement on suletud ahel (loop), ehk alalisvoolu takistus on null ja nad kehtivad ka elektriraudtee liinidel. Suletud ahel on väga hea antenn kui QTH-s on palju häireid. Näiteks Eestis on diisel rongide katusel sellekujulised VHF-laineala antennid
http://static.epl.ee/pildid/2009/normal/157656.jpgvolditud monopol (folded monopole) tipp mahtuvuse ja vastukaalu radiaalidega. See on väga hea antenn ja see take off angle on väga madal!
Kui selles Tln Vana Linna antennis on väga suur loop, see mahtuvus on sellelkujul ka suur ja see ei ole vajalik tipp mahtuvus (top capacitance). See Tln Vana Linna antenn peaks olema hea kui see take off angle on madal ja see on vähetundlik võtma häireid vastu, aga ei ole kahjuks täpselt sellest antenni ise kasutanud.
Amerika firma Kreco ehitab seesugused antennid
http://www.krecoantennas.com/fgplane.htm(palun, vaatake ka nende duo-GP antenn! Selles peaks olema kasutustegur väga kõrge))
Soome, Saksamaa ja Rootsi raudteil on rongide antennid kahjuks ilma vasukaaluta, ainult veduri katus. Nad kaks asi (tipp mahtuvus ja vastukaalu) alandavad take off angle (kahjuks ma ei tea sedagi sõna).
Kui soovitakse kasutada lühelaineala või keskpikk laineala (?), on palju häireid ja null ohm alalisvoolu takistus on vajalik, on maandatud traad väga tõhus antenn
http://gallery.balticrailpics.net/displ ... m=29&pos=7Pild on Lätist. Antenni traad ja veduri katus moodustavad ahela, ehk loop antenni
Lugupidamisega, 73
Jukka OH2JIN 56P77 "grindstone"