PostitusPostitas JM75 » N Mär 24, 2016 2:43 pm
On küll vahe. Sigaretisüütaja pistikul on oma max. võimsus, mida ei tohi ületada, muidu lased kaitsmed läbi ja/või paned auto põlema. Ilmselt on see sinu auto kasutusjuhendis kirjas.
Otse aku pealt pannes on ka asju, millega tuleb arvestada. Sigaretisüütajast tuleb ühtlasem, silutud vool. Otse aku pealt voolu võttes tuleb arvestada vägivaldsema voolukõikumisega, mis auto käivitamisel tekib. Lisaks pingelangud jms, mis tekivad erinevate seadmete sisse/välja lülitamisel.
Üldisemalt rääkides, siis ma seaks kahtluse alla CB võimandi vajalikkuse autos. Kui me räägime CB kasutamisest maanteel praktikas, siis võimendite kasutamine on nulli lähedane. See omakorda tähendab seda, et ka sinul on mõttetu võimendit omada, sest vähe on kasu olukorrast, kus sind kuuldakse kaugele aga sina ühtki kaugemat vastust ei kuule, sest teised võimendit ei kasuta. Oluline on aru saada, et võimendi parandab sinu saatele minekut aga ei paranda sinu vastuvõttu. Sinu vastuvõttu mõjutab ainult sinu antenn ja selle võimalikult korrektne paigaldus. Maantee praktika näitab, et antenne paigaldatakse nii nagu jumal juhatab ja vastuvõtt/saade on suuremalt jaolt kehvapoolne. Kui sa saad oma paigalduses SWR alla 3.0, siis julgen arvata, et see on juba parem kui 80% teistest liiklejatest.
Mängu tuleb ka legaalne pool. Kõik Euroopas müüdavad CB raadiosaatjad juba on seadistatud maksimaalsele lubatud saatevõimsusele, seega on igasugune võimendi illegaalne!
CB: President Taylor III Classic ASC, Sirio Omega 27 | PMR: Midland G18 / Midland GB1