1. leht 1-st

CB võimendi autosse

Postitatud: N Mär 24, 2016 11:39 am
Postitas intsspoiss
Kui CB jaoks autosse võimendi panna, siis kas on vahet kas ühendada see otse aku pealt või sigaretisüütajast ?

Re: CB võimendi autosse

Postitatud: N Mär 24, 2016 2:43 pm
Postitas JM75
On küll vahe. Sigaretisüütaja pistikul on oma max. võimsus, mida ei tohi ületada, muidu lased kaitsmed läbi ja/või paned auto põlema. Ilmselt on see sinu auto kasutusjuhendis kirjas.

Otse aku pealt pannes on ka asju, millega tuleb arvestada. Sigaretisüütajast tuleb ühtlasem, silutud vool. Otse aku pealt voolu võttes tuleb arvestada vägivaldsema voolukõikumisega, mis auto käivitamisel tekib. Lisaks pingelangud jms, mis tekivad erinevate seadmete sisse/välja lülitamisel.

Üldisemalt rääkides, siis ma seaks kahtluse alla CB võimandi vajalikkuse autos. Kui me räägime CB kasutamisest maanteel praktikas, siis võimendite kasutamine on nulli lähedane. See omakorda tähendab seda, et ka sinul on mõttetu võimendit omada, sest vähe on kasu olukorrast, kus sind kuuldakse kaugele aga sina ühtki kaugemat vastust ei kuule, sest teised võimendit ei kasuta. Oluline on aru saada, et võimendi parandab sinu saatele minekut aga ei paranda sinu vastuvõttu. Sinu vastuvõttu mõjutab ainult sinu antenn ja selle võimalikult korrektne paigaldus. Maantee praktika näitab, et antenne paigaldatakse nii nagu jumal juhatab ja vastuvõtt/saade on suuremalt jaolt kehvapoolne. Kui sa saad oma paigalduses SWR alla 3.0, siis julgen arvata, et see on juba parem kui 80% teistest liiklejatest.

Mängu tuleb ka legaalne pool. Kõik Euroopas müüdavad CB raadiosaatjad juba on seadistatud maksimaalsele lubatud saatevõimsusele, seega on igasugune võimendi illegaalne!

Re: CB võimendi autosse

Postitatud: R Mär 25, 2016 9:26 am
Postitas vanapagan
Kui Sa tahad autosse panna 50-100 W võimendi, siis ei ole sellel mõtet,auto antennid ei ole selle võimsuse jaoks loodud. Aga kui kasutada 10 W võimendit, siis aitab küll ja voolu void vabalt võtta sigaretisüütaja pesast. Kannatab selle vati välja küll, ainult pesa kontaktid olgu puhtad. Ega levi kaugust juurde ei tule aga natuke parandab sinu vastaskorrespodendile vastuvõtu kvaliteeti.

Re: CB võimendi autosse

Postitatud: R Mär 25, 2016 10:11 am
Postitas intsspoiss
Muidu mõtted liikusid KL60 poole. Ma enda 4W ei kostu hetkel kuigi kaugele,eile õhtul oli seda väga hästi näha. Aga võim ja jaam tahavad mõlemad voolu saada ja mõlemale sigaretisüütajast voolu võtta ei ole vist kõige parem idee? Nii et ikkagi on mul probleem.

Re: CB võimendi autosse

Postitatud: L Mär 26, 2016 2:57 am
Postitas taivo
Tere!

Kui võimalik siis vea kindlasti aku pealt korralike veidi jämedamate kaablitega toide. Miinuse võid ka kusagilt ligemalt kerest võtta, aga näiteks ma ei leidnud head paika ning vedasin selle ka otse akult. Aku juurde plussotsale pane kindlasti ka tarbimisele vastupidav kaitse. Sigaretisüütaja on selliste asjade jaoks kipakas, sealt võib igasugu häireid jaama tulla ja kõlbab üldiselt vaid palja jaama ajutiseks toitmiseks(tihtilugu tahetakse süütajast igasugu nutivigureid,gps seadet,pardakaamerat ja muud jura toita, ja tore kui see siis on vaba :) ). KL-60 kärab autosse küll, hea kui 20-30 wiskit on varnast vajadusel võtta - baasjaama mehi kuuled üldjuhul kaugele, nemad aga hakkavad peagi kurtma sinu "ärakadumisest". Üks normaalne autoantenn elab selle tagasihoidliku võimsuse kenasti üle. Antenn pane häälde ja võimendile leia koht, kus korralikult jahutust saab, mul üks kl-35 hakkas suitsema, kuna eelnimetatud tingimused olid täitmata.

Head nokitsemist!

Re: CB võimendi autosse

Postitatud: L Apr 30, 2016 12:31 am
Postitas torn
jahh. poisid räägivad tõtt. mul aga oma nõks. siis muidugi tuleks võimendi asetada kaugele mootorist (bensiin) diislist pole vahet. plus juhe peaks tulema akust otse ja kindlasti ca15a.kaitsme kaudu! kaitse PEAB olema 20-30cm. kaugusel akust! sellega väldid ebameeldivused kui võim peaks otsad andma. siis vahetult enne võimu teed väikse lahtilõike juhtmesse ja joodad plussi ja miinuse(mass ehk korpus) vahele paralleelselt elektrolüüt kondensaatori. 10000mkf16v ja selle peale paralleelselt keraamilise kondensaatori 10nf63v. selle kaksikuga kompenseerid järsu pingelanguse ja filtreerid kõrgsagedus häire(inina mis mootorist tuleb). muidugi kui on ameeriklane auto, siis peab seda väiksema kondeka mahtuvust sobitama. lugupidamisega torn.