rei6o kirjutas:Võimalikult pikal distansil suhelda autotripidel ja mägedes suusatamisel
rei6o kirjutas:kõigemõistlikum neist on GT-3TP ehk 8watti saatmis võimus
Ma soovitan selle asjaga olla natuke ettevaatlik. CEPT sisuliselt annab 2 võimalust nn. "vabalevis" ehk klassilitsentsiga suhtlemiseks Euroopas. CB ja PMR. CB-ga 4W, kui kasutad AM või FM ning 12W, kui kasutad SSB-d. PMR-ga 0.5W ja see on ainult FM.
Seadus seaduseks aga de facto ei koti see Eestis mitte kedagi, kes, millisel sagedusel ja, millise võimsusega suhtleb.
Mul on mõned tuttavad poolakad ning neil on autos CB kasutamine enam-vähem elustandard. Kõigil on CB ning suheldakse AM-is. Enne 2013 aastat oli näiteks Austrias lubatud CB-d kasutada ainult FM-ga ning päris paljud poolakad oma transsiiverist niimoodi ilma jäänud, et sõidavad autodega üle Austria piiri, mölisevad AM-is ja varsti on politsei vastas ja spetsiifiliselt nõutakse raadiojaam konfiskeerimiseks, ole väga õnnelik, kui trahvi ei saa.
Mainisid suusatamist ja kui lähed kuhugi kõrgele mägedesse ja PMR-is lased oma 8W-ga eetrisse, siis võid kindel olla, et see märkamata ei jää. Küsimus on selles, mis edasi saab. Raske öelda aga mujal Euroopas on CB ja PMR suht ülerahvastatud ja kui sa oled seal lääne-Poolas ja liigud veel rohkem läände, siis üldjuhul raadio päris vait ei ole ühelgi kanalil ja on olemas avalik huvi ajada taga inimesi, kes reegleid ei täida.
Sa võid jääda raadiost ilma ja saada veel korraliku trahvi ka kaela.
See on analoogne asi kiirtee vinjetiga Tšehhis ja Austrias. Loendurid on igal pool ja kuskil lendab tabloo punaseks, kui sa ilma vinjetita loenduri alt läbi paned. Edasi on bingoloto, mis saab, kas keegi viitsib sulle järgi tulla või mitte aga su asukoht on selge igal juhul. Trahv vinjetita sõitmise eest on minimaalselt 300, maksimaalselt 3000. Raadioga sama asi sisuliselt. Raadioluure tehnika on tänapäeval väga heal tasemel ja aru saada, kus sa täpselt oled ei ole väga suur probleem.