12V -> 13.8V

Mis ma ikka ostan, ehitan parem ise
Kasutaja avatar
bob
Veteran
Veteran
Postitusi: 548
Liitunud: R Veebr 26, 2010 12:23 pm
QTH: KO29IJ66
Asukoht: TLN

12V -> 13.8V

PostitusPostitas bob » K Apr 14, 2010 7:54 am

Küsimus siis järgmine, kellelgi on skeemi või vihje plokile mis tõstaks 12v autos näitkes 13.8V peale.
Olen möödaminnes kuulnud solarcontrolleritest, aga 5A jääb väheks, võiks 30A olla.

Miks siis, et auto ei peaks koguaeg töötama kui saatjaga autos oled ja sidetad.
Minu jaamal kaob pärast auto väljasuretamist 10w võimsusest.
Äkki odavam oleks teha plokk vahele, et bensiini säästa :D
PiltPilt
ES1/ES2/304-BOB/2480010

Kasutaja avatar
Kaljukits
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 5331
Liitunud: P Aug 06, 2006 8:56 pm
QTH: KO29EH
QTH2: KO29KL
Asukoht: Tallinn Mähe, Keila (KO29KL, KO29EH)
Kontakt:

Re: 12V -> 13.8V

PostitusPostitas Kaljukits » K Apr 14, 2010 8:00 am

bob kirjutas:Minu jaamal kaob pärast auto väljasuretamist 10w võimsusest.

Kui paarivoldine toitepinge kaotab 10W saatja väljundvõimsust, siis on Sul ilmselt võimendi ja antenni läheb vähemalt 100W kui mitte rohkemgi töötava mootori korral. Ära põe seda 10% kaotust, seda ei märka keegi oma S-meetril, veelvähem eristab seda kõrva järgi. Arvan, et Sul ei ole vaja migagi ette võtta.
73! de ES1TL, ES2TL, 3Ø4TL

Kasutaja avatar
ritsikas
Veteran
Veteran
Postitusi: 254
Liitunud: L Mai 19, 2007 1:02 pm
Asukoht: 18rq, LääneMK

Re: 12V -> 13.8V

PostitusPostitas ritsikas » K Apr 14, 2010 8:37 am

Järelikult on aku liiga tilluke ning juba mõjutakse sellele eluiga vähendavalt. Suuremat akut/laadijat vaja. Milleks 100w?

Kasutaja avatar
bob
Veteran
Veteran
Postitusi: 548
Liitunud: R Veebr 26, 2010 12:23 pm
QTH: KO29IJ66
Asukoht: TLN

Re: 12V -> 13.8V

PostitusPostitas bob » K Apr 14, 2010 8:40 am

tegemist pole 100w, vaid 12v - 15w ja 13.8 - 25w
võimalik, et powermeeter ajab mulle tühja.

EDIT: Aku on 80Ah
PiltPilt
ES1/ES2/304-BOB/2480010

es1dc
Surfan raadiolainetel
Surfan raadiolainetel
Postitusi: 235
Liitunud: R Apr 22, 2005 11:28 am
QTH: KO29JJ
Asukoht: Peetri küla Rae vald
Kontakt:

Re: 12V -> 13.8V

PostitusPostitas es1dc » K Apr 14, 2010 9:00 am

http://stores.tgelectronics.org/Detail.bok?no=7

Selline vigur sobib?

Kui "inglišh" ei ole "verri bääd" siis siit võib lugeda, mida kasutajad arvavad, kes rahul, kes mitte ja millega.

http://www.eham.net/reviews/detail/6449

Kui pakutav hind liiast on, siis tuleb asi ise kokku tinutada, skeem ja kirjeldus on netis saadaval.
Kutsung: erkki / 304DC
HAM: ES2DC KO29JJ
Danita 3000 KL-35 5/8
Yaesu VX3R WOUXUN KG-UVD1P

Kasutaja avatar
bob
Veteran
Veteran
Postitusi: 548
Liitunud: R Veebr 26, 2010 12:23 pm
QTH: KO29IJ66
Asukoht: TLN

Re: 12V -> 13.8V

PostitusPostitas bob » K Apr 14, 2010 9:06 am

es1dc kirjutas:http://stores.tgelectronics.org/Detail.bok?no=7

Selline vigur sobib?

Kui "inglišh" ei ole "verri bääd" siis siit võib lugeda, mida kasutajad arvavad, kes rahul, kes mitte ja millega.

http://www.eham.net/reviews/detail/6449

Kui pakutav hind liiast on, siis tuleb asi ise kokku tinutada, skeem ja kirjeldus on netis saadaval.

hind on küll seal krõbe, 2k + toomine :D
Uurin veid rohkem selle kohta..
PiltPilt
ES1/ES2/304-BOB/2480010

es1dc
Surfan raadiolainetel
Surfan raadiolainetel
Postitusi: 235
Liitunud: R Apr 22, 2005 11:28 am
QTH: KO29JJ
Asukoht: Peetri küla Rae vald
Kontakt:

Re: 12V -> 13.8V

PostitusPostitas es1dc » K Apr 14, 2010 9:21 am

No siis tuleb ise jootekolb sooja panna ja asi valmis tinutada. Võin skeemi saata kui on selline koht, mis faile vastu võtab. Foorumi mail ei luba seda vist...
Viimati muutis es1dc, K Apr 14, 2010 9:24 am, muudetud 1 kord kokku.
Kutsung: erkki / 304DC
HAM: ES2DC KO29JJ
Danita 3000 KL-35 5/8
Yaesu VX3R WOUXUN KG-UVD1P

Kasutaja avatar
Kaljukits
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 5331
Liitunud: P Aug 06, 2006 8:56 pm
QTH: KO29EH
QTH2: KO29KL
Asukoht: Tallinn Mähe, Keila (KO29KL, KO29EH)
Kontakt:

Re: 12V -> 13.8V

PostitusPostitas Kaljukits » K Apr 14, 2010 9:24 am

bob kirjutas:tegemist pole 100w, vaid 12v - 15w ja 13.8 - 25w
võimalik, et powermeeter ajab mulle tühja.

Seda on küll pisut raske uskuda, aga mine tea, äkki mõnel jaamal nii ongi... Mis jaam Sul autos on? Kui aga nii on ja soovid ikka igal juhul vähemalt 25W kätte saada, siis osta võimendi vahele. Tuleb kindlasti odavam, kui pinget tõstma hakata.
P.S. 25W-->15W võimsuse muutus langetab vastaskorrespondendil S-meetri näitu alla poole palli, mida reeglina ka ei pane tähele.
73! de ES1TL, ES2TL, 3Ø4TL

Kasutaja avatar
bob
Veteran
Veteran
Postitusi: 548
Liitunud: R Veebr 26, 2010 12:23 pm
QTH: KO29IJ66
Asukoht: TLN

Re: 12V -> 13.8V

PostitusPostitas bob » K Apr 14, 2010 9:30 am

ALBRECHT AE 485 S
PiltPilt
ES1/ES2/304-BOB/2480010

es1dc
Surfan raadiolainetel
Surfan raadiolainetel
Postitusi: 235
Liitunud: R Apr 22, 2005 11:28 am
QTH: KO29JJ
Asukoht: Peetri küla Rae vald
Kontakt:

Re: 12V -> 13.8V

PostitusPostitas es1dc » K Apr 14, 2010 10:32 am

Muuseas, see muundur ongi nii realiseeritud, lihtsalt akupingele genereeritakse lisaks paar volti ja summeeritakse need.
Kutsung: erkki / 304DC
HAM: ES2DC KO29JJ
Danita 3000 KL-35 5/8
Yaesu VX3R WOUXUN KG-UVD1P

Kasutaja avatar
Kaljukits
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 5331
Liitunud: P Aug 06, 2006 8:56 pm
QTH: KO29EH
QTH2: KO29KL
Asukoht: Tallinn Mähe, Keila (KO29KL, KO29EH)
Kontakt:

Re: 12V -> 13.8V

PostitusPostitas Kaljukits » K Apr 14, 2010 1:40 pm

bob kirjutas:ALBRECHT AE 485 S

Selge, siis on selle jaama piirile tuunimisel ilmselt toitepinge paar volti väga olulised.
73! de ES1TL, ES2TL, 3Ø4TL

peeter
Veteran
Veteran
Postitusi: 324
Liitunud: N Juul 13, 2006 10:42 am
Asukoht: Nõmme
Kontakt:

Re: 12V -> 13.8V

PostitusPostitas peeter » K Apr 14, 2010 1:53 pm

Laetud aku pinge ongi kusagil 13.7 -13.8V. Kui sul see kukub kiiresti 12V-ni, siis võiks oletada, et aku ei ole eriti täis ja hakkab vaikselt õhtale minema.
NB! Aku laadimisel hoitakse pinget akul tavaliselt 14.4 V.
Tervitustega
Peeter

rannamees
Väga vana tegija
Väga vana tegija
Postitusi: 509
Liitunud: T Jaan 18, 2005 5:21 pm
QTH: KO29KI
Asukoht: P8.00
Kontakt:

Re: 12V -> 13.8V

PostitusPostitas rannamees » K Apr 14, 2010 2:06 pm

peeter kirjutas:Laetud aku pinge ongi kusagil 13.7 -13.8V. Kui sul see kukub kiiresti 12V-ni, siis võiks oletada, et aku ei ole eriti täis ja hakkab vaikselt õhtale minema.
NB! Aku laadimisel hoitakse pinget akul tavaliselt 14.4 V.

100% laetud autoaku pinge on 12,65V ja üsna normaalne nähe, et see 14V pealt kukub alla isegi uue aku puhul.

Kasutaja avatar
bob
Veteran
Veteran
Postitusi: 548
Liitunud: R Veebr 26, 2010 12:23 pm
QTH: KO29IJ66
Asukoht: TLN

Re: 12V -> 13.8V

PostitusPostitas bob » K Apr 14, 2010 2:40 pm

peeter kirjutas:Laetud aku pinge ongi kusagil 13.7 -13.8V. Kui sul see kukub kiiresti 12V-ni, siis võiks oletada, et aku ei ole eriti täis ja hakkab vaikselt õhtale minema.
NB! Aku laadimisel hoitakse pinget akul tavaliselt 14.4 V.

Tegemist on uue Varta akuga 80Ah ja laadimisvool on üle 14V.
Juhul kui laadimist järel pole, on autoaku pinge ~12.6V
PiltPilt
ES1/ES2/304-BOB/2480010

peeter
Veteran
Veteran
Postitusi: 324
Liitunud: N Juul 13, 2006 10:42 am
Asukoht: Nõmme
Kontakt:

Re: 12V -> 13.8V

PostitusPostitas peeter » K Apr 14, 2010 5:10 pm

EINAR kirjutas:Rannamehega täiesti nõus, ja kukub 12,6...12,8 peale (olenevalt elektrolüüdist ja aku ehituse "omapärast") üsna kiirsesti , u. poole tunniga pärast laadija lahtiühendust täislaetud, igati korras akust.

Just nii, kukub, aga mitte kohe!
Tervitustega

Peeter


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist

cron