1. leht 2-st

12V -> 13.8V

Postitatud: K Apr 14, 2010 7:54 am
Postitas bob
Küsimus siis järgmine, kellelgi on skeemi või vihje plokile mis tõstaks 12v autos näitkes 13.8V peale.
Olen möödaminnes kuulnud solarcontrolleritest, aga 5A jääb väheks, võiks 30A olla.

Miks siis, et auto ei peaks koguaeg töötama kui saatjaga autos oled ja sidetad.
Minu jaamal kaob pärast auto väljasuretamist 10w võimsusest.
Äkki odavam oleks teha plokk vahele, et bensiini säästa :D

Re: 12V -> 13.8V

Postitatud: K Apr 14, 2010 8:00 am
Postitas Kaljukits
bob kirjutas:Minu jaamal kaob pärast auto väljasuretamist 10w võimsusest.

Kui paarivoldine toitepinge kaotab 10W saatja väljundvõimsust, siis on Sul ilmselt võimendi ja antenni läheb vähemalt 100W kui mitte rohkemgi töötava mootori korral. Ära põe seda 10% kaotust, seda ei märka keegi oma S-meetril, veelvähem eristab seda kõrva järgi. Arvan, et Sul ei ole vaja migagi ette võtta.

Re: 12V -> 13.8V

Postitatud: K Apr 14, 2010 8:37 am
Postitas ritsikas
Järelikult on aku liiga tilluke ning juba mõjutakse sellele eluiga vähendavalt. Suuremat akut/laadijat vaja. Milleks 100w?

Re: 12V -> 13.8V

Postitatud: K Apr 14, 2010 8:40 am
Postitas bob
tegemist pole 100w, vaid 12v - 15w ja 13.8 - 25w
võimalik, et powermeeter ajab mulle tühja.

EDIT: Aku on 80Ah

Re: 12V -> 13.8V

Postitatud: K Apr 14, 2010 9:00 am
Postitas es1dc
http://stores.tgelectronics.org/Detail.bok?no=7

Selline vigur sobib?

Kui "inglišh" ei ole "verri bääd" siis siit võib lugeda, mida kasutajad arvavad, kes rahul, kes mitte ja millega.

http://www.eham.net/reviews/detail/6449

Kui pakutav hind liiast on, siis tuleb asi ise kokku tinutada, skeem ja kirjeldus on netis saadaval.

Re: 12V -> 13.8V

Postitatud: K Apr 14, 2010 9:06 am
Postitas bob
es1dc kirjutas:http://stores.tgelectronics.org/Detail.bok?no=7

Selline vigur sobib?

Kui "inglišh" ei ole "verri bääd" siis siit võib lugeda, mida kasutajad arvavad, kes rahul, kes mitte ja millega.

http://www.eham.net/reviews/detail/6449

Kui pakutav hind liiast on, siis tuleb asi ise kokku tinutada, skeem ja kirjeldus on netis saadaval.

hind on küll seal krõbe, 2k + toomine :D
Uurin veid rohkem selle kohta..

Re: 12V -> 13.8V

Postitatud: K Apr 14, 2010 9:21 am
Postitas es1dc
No siis tuleb ise jootekolb sooja panna ja asi valmis tinutada. Võin skeemi saata kui on selline koht, mis faile vastu võtab. Foorumi mail ei luba seda vist...

Re: 12V -> 13.8V

Postitatud: K Apr 14, 2010 9:24 am
Postitas Kaljukits
bob kirjutas:tegemist pole 100w, vaid 12v - 15w ja 13.8 - 25w
võimalik, et powermeeter ajab mulle tühja.

Seda on küll pisut raske uskuda, aga mine tea, äkki mõnel jaamal nii ongi... Mis jaam Sul autos on? Kui aga nii on ja soovid ikka igal juhul vähemalt 25W kätte saada, siis osta võimendi vahele. Tuleb kindlasti odavam, kui pinget tõstma hakata.
P.S. 25W-->15W võimsuse muutus langetab vastaskorrespondendil S-meetri näitu alla poole palli, mida reeglina ka ei pane tähele.

Re: 12V -> 13.8V

Postitatud: K Apr 14, 2010 9:30 am
Postitas bob
ALBRECHT AE 485 S

Re: 12V -> 13.8V

Postitatud: K Apr 14, 2010 10:32 am
Postitas es1dc
Muuseas, see muundur ongi nii realiseeritud, lihtsalt akupingele genereeritakse lisaks paar volti ja summeeritakse need.

Re: 12V -> 13.8V

Postitatud: K Apr 14, 2010 1:40 pm
Postitas Kaljukits
bob kirjutas:ALBRECHT AE 485 S

Selge, siis on selle jaama piirile tuunimisel ilmselt toitepinge paar volti väga olulised.

Re: 12V -> 13.8V

Postitatud: K Apr 14, 2010 1:53 pm
Postitas peeter
Laetud aku pinge ongi kusagil 13.7 -13.8V. Kui sul see kukub kiiresti 12V-ni, siis võiks oletada, et aku ei ole eriti täis ja hakkab vaikselt õhtale minema.
NB! Aku laadimisel hoitakse pinget akul tavaliselt 14.4 V.

Re: 12V -> 13.8V

Postitatud: K Apr 14, 2010 2:06 pm
Postitas rannamees
peeter kirjutas:Laetud aku pinge ongi kusagil 13.7 -13.8V. Kui sul see kukub kiiresti 12V-ni, siis võiks oletada, et aku ei ole eriti täis ja hakkab vaikselt õhtale minema.
NB! Aku laadimisel hoitakse pinget akul tavaliselt 14.4 V.

100% laetud autoaku pinge on 12,65V ja üsna normaalne nähe, et see 14V pealt kukub alla isegi uue aku puhul.

Re: 12V -> 13.8V

Postitatud: K Apr 14, 2010 2:40 pm
Postitas bob
peeter kirjutas:Laetud aku pinge ongi kusagil 13.7 -13.8V. Kui sul see kukub kiiresti 12V-ni, siis võiks oletada, et aku ei ole eriti täis ja hakkab vaikselt õhtale minema.
NB! Aku laadimisel hoitakse pinget akul tavaliselt 14.4 V.

Tegemist on uue Varta akuga 80Ah ja laadimisvool on üle 14V.
Juhul kui laadimist järel pole, on autoaku pinge ~12.6V

Re: 12V -> 13.8V

Postitatud: K Apr 14, 2010 5:10 pm
Postitas peeter
EINAR kirjutas:Rannamehega täiesti nõus, ja kukub 12,6...12,8 peale (olenevalt elektrolüüdist ja aku ehituse "omapärast") üsna kiirsesti , u. poole tunniga pärast laadija lahtiühendust täislaetud, igati korras akust.

Just nii, kukub, aga mitte kohe!