1. leht 1-st

M/V: Mingid nõuka aegsed saatjad

Postitatud: E Jaan 19, 2009 2:55 pm
Postitas markko009
Tegu mingite vanemate vene aegsete pääste vms raadiosaatjatega.

Asjad vimati proovimisel isegi töötasid.Pilte näeb siit http://fotoalbum.ee/photos/Markko009/sets/438829
Jaamasid 2tk,aga patareisid 1tk kahjuks.Sagedus oli neil vist 121,5mhz.

Kel peaks huvi nende vastu olema siis teretulnud igast pakkumised vahetusvarjandid jne.

Postitatud: E Jaan 19, 2009 4:24 pm
Postitas Radioman
Kui ma nüüd ei eksi, siis on tegemist vene ajal lennunduses kasutusel olnud päästejaamadega KOMAR. Nendega olid varustatud ka purilennukite piloodid, et vajadusel päästemeeskonnaga sidet pidada. Tegelikult aga polnudki nende põhifunktsioon mitte sidet pidada, vaid töötada raadiomajakana, et päästemeeskonnal oleks võimalik eksinu signaali järgi üles leida. Seal oli ka mingi vastav nupp, et sai asja majaka-režiimile panna.
Võimsus oli neil väga väike, nii et maa peal omavaheliseks lobisemiseks eriti ei sobi. Pealegi pole see sagedus vist lubatud...

Postitatud: E Jaan 19, 2009 5:48 pm
Postitas officer
huvitav,olen ise lennukooli sügavas(ilmselt liiga sügavas!)vene ajas lõpetanud,aga sellist vidinat ei mäleta ...... ka tänapäeval Ridalis,kus põhiline purilennutamine käib, ei ole neid,kasutatakse ikka AM lennunduse käsisaatjaid.
Nagu teame,kasutatakse euroopas ja (ka venes) lennunduse avariikutsesagedust 121,5 MHz AM.

Postitatud: E Jaan 19, 2009 6:03 pm
Postitas Janus
NB :!: :!: :!: Nende saatjatega ei tohi mingil juhul saatele minna :!:
Tegemist on tõesti lennunduse avarii-pääste sagedusega.
Samuti on sagedus pideva monitooringu all nii maapeal kui sateliitidel.
Sellel sagedusel saatmine võib käivitada rahvusvahelise päästeoperatsooni.
Ja seda ilma naljata.

Need jaamad kõlbavad ainult kollektsoneerimiseks ehk :wink:

Postitatud: E Jaan 19, 2009 6:32 pm
Postitas hall kass
Äkki saab neil sagedust muuta?

Postitatud: E Jaan 19, 2009 7:06 pm
Postitas markko009
Janus kirjutas:NB :!: :!: :!: Nende saatjatega ei tohi mingil juhul saatele minna :!:
Tegemist on tõesti lennunduse avarii-pääste sagedusega.
Samuti on sagedus pideva monitooringu all nii maapeal kui sateliitidel.
Sellel sagedusel saatmine võib käivitada rahvusvahelise päästeoperatsooni.
Ja seda ilma naljata.

Need jaamad kõlbavad ainult kollektsoneerimiseks ehk :wink:




No tegelikult neid jaamu eesti aja algul liikus rahva hulgas hulgim ja need nüüd jäänud vedelema.Poisikeste käes oli neid jaamu küllalt ja ei juhtunud nende kasutamisega miskit kuna see sagedus 121,5 mhz pole enam nii kasutusel,et keegi kallale tuleks,aga selge on see,et niisama lällata sel sagedusel siiski ei tohi jah.Ja ega nendega polegi muud teha kui tõesti ainult kollektsioneerimiseks :wink:

To hallkass sagedust muuta nendel jaamadel suht mõtetu ettevõtmine ja sagedus fikseeritud kvartsiga.

Postitatud: E Jaan 19, 2009 7:12 pm
Postitas officer
tänapäeval on selleks riistapuuks SSR transponder,millele hädaolukorras keeratakse käsitsi(SQUAWKING) peale A mode kood 7700 ..... (tavaolukorras ütleb tower,mis sinna alati enne take off'i keerata)ja siis hakkab ta hädasolija tunnust ja koordinaate "väljapritsima" ja SSR radarid seda ahnelt püüdma.
Tavaolulorras identifitseerib see lihtsalt lennumasina asukoha.Eestis on SSR radarid Tallinnas ja Kuressaare lennuväljal.
Aga automaatse hädapoi sagedus on vist hoopis 243MHz ja selle märjaksaamisel pritsib sagedust 8182kHz.

Postitatud: E Jaan 19, 2009 7:24 pm
Postitas Janus
Sageduse muutmine jah jama neil, pealegi on need jaamad AM modulatsooniga.
Seest on maru kapitaalselt tehtud(olen neid lahti kakkunud) transide ja detailide peal
mingi mögin mis veel kilega ümbritsetud :shock:
Need jaamad võib ära uputada ja töötavad rahulikult edasi.

Sidekaugusest ehk niipalju, et mingi 500M ehk võtsid(jälle omad kogemused).

Aga jah saatele nendega minna ei tasu. Minuteada on ikka 121,5 MHz praegult kasutatav avarii-pääste sagedus ja sagedusplaanis ka sees.

Postitatud: E Jaan 19, 2009 7:35 pm
Postitas officer
121,5 on "häälega öeldud teate" avariisagedus...

Postitatud: E Jaan 19, 2009 7:38 pm
Postitas Radioman
officer kirjutas:huvitav,olen ise lennukooli sügavas(ilmselt liiga sügavas!)vene ajas lõpetanud,aga sellist vidinat ei mäleta ...... ka tänapäeval Ridalis,kus põhiline purilennutamine käib, ei ole neid,kasutatakse ikka AM lennunduse käsisaatjaid.
Nagu teame,kasutatakse euroopas ja (ka venes) lennunduse avariikutsesagedust 121,5 MHz AM.


Ridalis olid need asjad olemas. Kohalikes oludes neid küll ei kasutatud, aga Venemaale võistlustele minnes võeti kaasa.
Kõik see oli muidugi kaugel veneajal, aga kui sa vanemate seltsimeeste käest asja kohta küsid, siis nad võivad mu juttu vaid kinnitada.

Postitatud: E Jaan 19, 2009 7:49 pm
Postitas officer
Minus vanemad seltsimehed on ammu surnud :)!
Aga Ridalis olen ma viimaste aastate külaline....

Postitatud: T Jaan 20, 2009 5:46 pm
Postitas officer
lisaksin juurde veel lennunduse uue hädasageduse,mis on 406 MHz.