[quote="vabahärra"]Kuna polnud jupp aega netis käinud,siis praegu ka minu poolt väike kommentaar Ljon-B teemast ajendatuna.
Tõsi ta on,et neid jaamu oli 30 aastat tagasi palju kasutusel.Endal on olnud aastaid tööalast tegemist N-Liidu Voronezi tehas toodanguga.Bulgaaria omad oli siiski kaasaegsema skeemiga ja sutsu tundlikumad ka.Kunagi,kui olin sideautoga Vihterpalu metstulekahjul,aasta oli vist 1991 või 1992, kavatsesin just öösel poole ühe paiku ennast horisontaalseks polariseerida,kui kuulsin absoluutselt puhtalt venekeelset juttu,mis ju tol ajal oli alaline nähtus.Kuid siis märkasin,et keegi jõuab kohe kella kaheksaks kohale.Noh,selge see,et pea olema Ida-Siberi kant.Hõikasin siis vahele ja küsisin,loomulikult vene keeles,et ,,poisid, mis linnas te asute,mina olen Tallinna lähedal?''Ja oh imet,saingi vastuseks Habarovsk,mis ajavööndi järgi igati klappis.Erandlik oli vaid see,et üldse vastati,sest tegemist oli ,,nõukogude eesrindliku teenistuse''- miilitsaga!
Kui see vend oleks vahele jäänud,oleks ta korraliku teenistusliku litaka saanud...Minul oli jaamaks Ljon-V,eliko Voronezi toode P out 12W. Antenn oli 8meetrise teleskoop masti otsas tavaline GP, veerand lainet vastukaaludega.Kui nüüd tõsiselt,siis tol ajal oli päikes aktiivsuse maksimum,tõsi mitte nii äge kui 1980-1981 kui 10m bandil ka öösel oli jaamu hunnikus .Sagedus oli nats üle 40 MHz,mis on levi poolest erandlikult hea.Selleks korraks aitab.[/quo V6imas ja huvitav mulle meeldib