Rekkameeste CB antennid ja 8AM

Mu jaam ei tööta korralikult! Aidake palun! Mis asi see CB üldse on?
Kasutaja avatar
rekkamees Eedu
Surfan raadiolainetel
Surfan raadiolainetel
Postitusi: 155
Liitunud: P Juun 29, 2008 5:05 pm
QTH: KO28XP
QTH2: Euroopa
Asukoht: KO28XP89FH
Kontakt:

Rekkameeste CB antennid ja 8AM

PostitusPostitas rekkamees Eedu » E Jaan 05, 2009 11:59 am

Paraku ta nii on et tehastes ei teatagi raadiosidest midagi. Disaineri pilgust ja pliiatsiga osutatud kohast peaks antenn ja saatja rõõmust ruigama aga võta näpust ei toimi normaalselt üle 300meetri.Scania tyypi autol(kõrgus 396cm)istutasin antenni üles :parimate meestega 15-18KM. Kui siis veel räägid et sõiduka katusel ML-145ga 70km pole probleem saan igatsugu arvamusi no muidugi abimees ka(KL-35) Ja siis veel häälestamise probleem ka.Kohe mitte ei taheta uskuda selle vajalikkusesse,kala pidavat ikka jaamas või mikris peituma.
kõike kaunist Teile!

Kasutaja avatar
Kaljukits
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 5367
Liitunud: P Aug 06, 2006 8:56 pm
QTH: KO29EH
Asukoht: Keila KO29EH
Kontakt:

Re: Rekkameeste CB antennid ja 8AM

PostitusPostitas Kaljukits » E Jaan 05, 2009 12:40 pm

rekkamees Eedu kirjutas:Kui siis veel räägid et sõiduka katusel ML-145ga 70km pole probleem

Vahel võib ka kaugemaidki sidesid saada, kuid need on ikka erandid. Kahe baasjaamagi vahel 70km ei joonistu igal juhul, nõuab piisavalt jõudu ja antenni mõlemal pool. AM on samuti kõige viletsam modulatsioon kaugele rääkimiseks. Kui aga värk ei toimi normaalselt üle 300m, siis tuleb küll viga otsima hakata.
73! de ES1TL, ES2TL, 3Ø4TL

Kasutaja avatar
Pagan
Veteran
Veteran
Postitusi: 1009
Liitunud: N Dets 29, 2005 11:25 pm
QTH: KO38EF
Asukoht: Elva

Re: Rekkameeste CB antennid ja 8AM

PostitusPostitas Pagan » E Jaan 05, 2009 11:06 pm

rekkamees Eedu kirjutas: Ja siis veel häälestamise probleem ka.Kohe mitte ei taheta uskuda selle vajalikkusesse,kala pidavat ikka jaamas või mikris peituma.

Kui Tartusse sattud helista ja vaatame üle.
es5cc

kapu
Noorem lällaja
Noorem lällaja
Postitusi: 23
Liitunud: T Juun 24, 2008 10:17 pm
Asukoht: KO29JF32

PostitusPostitas kapu » T Jaan 06, 2009 12:22 am

Kui jutt käib rekkadest, siis jutt ei käi pesukoti - sidruni berlingost ega väikebussist. Sillad - foorid - trolliliinid ja muu säärane paneb piiri ette, miks keset "rekka" katust pooleteist meetrist antenni ei pista.
btw, rekkamees Eedu - 396cm, mingi R seeria topline ? Päris mõnus teine aga endale meeldib magnumi sisu tiba rohkem :wink:

Mihka
Veteran
Veteran
Postitusi: 931
Liitunud: E Apr 18, 2005 11:42 pm
QTH: KO38IH
Asukoht: Tartu maakond, Ülenurme
Kontakt:

PostitusPostitas Mihka » T Jaan 06, 2009 12:37 am

Tehnoturus Tartus ka teeme häälestust ja pakume kohe erinevaid antenne..valik kohapeal suur..Asume Tuglase 19 ja avatud E-R 10-18 ja L 10-15
Yaesu FT-8900R, FT-7800E,Baasantenn triband 6m/2m/70cm V-2000(ES5LCN)

hanno
Veteran
Veteran
Postitusi: 330
Liitunud: N Juun 19, 2008 4:25 pm
QTH: KO38MB62
QTH2: KO38OA
Asukoht: Põlva
Kontakt:

PostitusPostitas hanno » K Jaan 07, 2009 8:06 pm

Täna nägin ulmet :lol: . Täna nägin Põlvas esimest korda elus suuremat sorti kaubaautot mille oli ML-145 (või midagi taolist, igaljuhul mingi 1,5 m pikkune latt oli) kabiini katusel. Antenni paigutusega oldi loomulikult mööda pandud (asus see siis juhi pool, tuuleklaasi nurgas) mis oli ka ma arvan, et mõistetav kuna keset katust asus suur tuule suunaja - mujale lihtsalt ei olnud võimalik paigutada seda :roll: ,
HAM: ES6ACY; CB: 304HT

Kasutaja avatar
Ambur
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 2583
Liitunud: K Veebr 02, 2005 9:42 pm
QTH: KO29GK
Kontakt:

PostitusPostitas Ambur » K Jaan 07, 2009 8:18 pm

hanno kirjutas:Antenni paigutusega oldi loomulikult mööda pandud (asus see siis juhi pool, tuuleklaasi nurgas) mis oli ka ma arvan, et mõistetav kuna keset katust asus suur tuule suunaja - mujale lihtsalt ei olnud võimalik paigutada seda :roll: ,

Tuule suunajad on harilikult klaasplastist, mis ei varjesta raadiolaineid, nii et vabalt võib antenni keset kabiini katust panna, tehes antennivarda jaoks tuulesuunajasse augu. Jääbki umbes poole varda kõrguselt antenni hoidma, suure tuulega liiga paindumast ega jää suurel autol ka liiga kõrgele.
73! Ambur / 3Ø4MR / ES2RDX
Koduleht: http://www.ambur.ee

Kasutaja avatar
taivo
Veteran
Veteran
Postitusi: 356
Liitunud: P Jaan 27, 2008 4:23 pm
QTH: KO39LH
Asukoht: Tallinn Kopli ; Ida-Virumaa Kulja
Kontakt:

PostitusPostitas taivo » K Jaan 07, 2009 8:27 pm

Ma olen silmanud mõnikord rekkal pikka piitsa, mis on kuidagi kruvitud vasaku küljepeegli külge.

Kasutaja avatar
Pagan
Veteran
Veteran
Postitusi: 1009
Liitunud: N Dets 29, 2005 11:25 pm
QTH: KO38EF
Asukoht: Elva

PostitusPostitas Pagan » K Jaan 07, 2009 9:21 pm

Ameerikamaal nägin paljudel rekkadel mõlema peegli küljes ühtemoodi antenne.
es5cc

TimoT
Vanem lällaja
Vanem lällaja
Postitusi: 66
Liitunud: R Dets 07, 2007 5:43 pm
Asukoht: Tallinn, KO29HK

PostitusPostitas TimoT » N Jaan 08, 2009 1:28 am

Pagan kirjutas:Ameerikamaal nägin paljudel rekkadel mõlema peegli küljes ühtemoodi antenne.


On see siin juba räägitud teema või mitte aga kuskilt olen lugenud et

need kaks antenni miskit moodi kokku ühendatuna moodustavad antennisüsteemi mille võimendus on ette-taha suunas piki maanteed suurem kui küljepeale.

Kas keegi teab midagi täpsemalt?

ES7TR
Veteran
Veteran
Postitusi: 408
Liitunud: R Mai 12, 2006 10:51 am
Asukoht: KO28SP

PostitusPostitas ES7TR » N Jaan 08, 2009 2:07 am

TimoT kirjutas:.... need kaks antenni miskit moodi kokku ühendatuna moodustavad antennisüsteemi ....

Täpsemalt ei tea nendest, aga kahtlustan et sellisel süsteemil on ülekaalus horisontaalne polarisatsioon. Oleks kõigil sellised, poleks ehk vigagi, aga kui enamusel on vertikaalse polarisatsiooniga, siis üks sellise süsteemi kasutaja seda vist ei kiidaks...

Kasutaja avatar
äpu
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 1086
Liitunud: T Veebr 01, 2005 1:14 pm
QTH: KO29JK
Asukoht: Tallinn.Lasnamägi.

PostitusPostitas äpu » N Jaan 08, 2009 11:16 am

Et rekkadel on antennid nii vasakul kui paremal pool on seoses sellega,et tehase poolt on seal juba augud olemas ja polstert saab kergemalt lahti et sinna alla pugeda.Keskele aga on juba probleemid.
Suuremalt jaolt kui Ameerika filme vaadata on rekkadel ikka peeglite küljes ja mõlemalpool autot antennid,esiteks pole nii kõrgel teiseks hea võimendus ja peaaegu ring polarisatsioon,nii oli kirja pandud.Antenni kaablid olid kolmikuga koos.
Kahjuks on rekkameestel omad arusaamised sidest ja levist ja AM-st,FM-st.
Tervitades Äpu! es1ate 73!
304ET

ES7TR
Veteran
Veteran
Postitusi: 408
Liitunud: R Mai 12, 2006 10:51 am
Asukoht: KO28SP

PostitusPostitas ES7TR » N Jaan 08, 2009 1:36 pm

äpu kirjutas:.... omad arusaamised sidest ja levist ja AM-st, FM-st.

Tooks siia paralleeli lennunduse sidega, mis on samuti liikuvside ("airband" 118...136MHz). Antennidel on ringdiagramm nagunii, vertikaalpolarisatsioon vast lihtsuse tõttu. Ajalooliselt on jäänud AM, üleminekut FM-ile pole toimunud ilmselt ka selle tõttu et liikuvsidel on tihti AM parem ja puhtam, puudub ka detektori lävieffekt. Olen vahel kuulnud 2m FM HAM-jaama lennukilt, kui tugeva signaali arusaadavus on tõsiselt nigel, põhjuste üle pole juurdlenud.

myller
Veteran
Veteran
Postitusi: 338
Liitunud: E Apr 21, 2008 11:16 pm
QTH: KO18KI

PostitusPostitas myller » N Jaan 08, 2009 2:26 pm

TimoT kirjutas:
Pagan kirjutas:Ameerikamaal nägin paljudel rekkadel mõlema peegli küljes ühtemoodi antenne.


On see siin juba räägitud teema või mitte aga kuskilt olen lugenud et

need kaks antenni miskit moodi kokku ühendatuna moodustavad antennisüsteemi mille võimendus on ette-taha suunas piki maanteed suurem kui küljepeale.

Kas keegi teab midagi täpsemalt?


Kahe antenni vahe peaks olema pool lainepikkust ehk siis pealt viie meetri. Hea artikkel sellest teemast on http://www.signalengineering.com/ultimate/co_phasing.html

Neid võib kokku ühendada, aga nii kitsa vahega, kui seda auto laius on, pole see eriti praktiline. Kummalegi poole rekkat pandud antenn annab võimsust juurde ca 1dB võrreldes ühe piitsaga. See on see detsibell, mida on mõtet kõige viimasena taga hakata ajama, kui arvestada kõiki kaabeldusi, sobitusi ja mida iganes. Disainielemendina mõjub ilmselt rohkem.

73
Kalev

peeter
Veteran
Veteran
Postitusi: 324
Liitunud: N Juul 13, 2006 10:42 am
Asukoht: Nõmme
Kontakt:

PostitusPostitas peeter » N Jaan 08, 2009 6:05 pm

myller kirjutas:
TimoT kirjutas:
Pagan kirjutas:Ameerikamaal nägin paljudel rekkadel mõlema peegli küljes ühtemoodi antenne.


On see siin juba räägitud teema või mitte aga kuskilt olen lugenud et

need kaks antenni miskit moodi kokku ühendatuna moodustavad antennisüsteemi mille võimendus on ette-taha suunas piki maanteed suurem kui küljepeale.

Kas keegi teab midagi täpsemalt?


Kahe antenni vahe peaks olema pool lainepikkust ehk siis pealt viie meetri. Hea artikkel sellest teemast on http://www.signalengineering.com/ultimate/co_phasing.html

Neid võib kokku ühendada, aga nii kitsa vahega, kui seda auto laius on, pole see eriti praktiline. Kummalegi poole rekkat pandud antenn annab võimsust juurde ca 1dB võrreldes ühe piitsaga. See on see detsibell, mida on mõtet kõige viimasena taga hakata ajama, kui arvestada kõiki kaabeldusi, sobitusi ja mida iganes. Disainielemendina mõjub ilmselt rohkem.

73
Kalev

Teoreetiliselt võiks neid antenne ka kabiinilaiuselt ju kokku ühendada kui antenne toita sobiva faasinihkega signaaliga. Selle asja hea külg oleks ka veel see, et vastuvõetavad mürad saaks vastasfaasis liita ja sellega oluliselt vähendada müra.
Kas seda kõike ka tegellikkuses tehtud on, ei tea. Kuigi võiks.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist