12V -> 13.8V

Mis ma ikka ostan, ehitan parem ise
olc
Veteran
Veteran
Postitusi: 717
Liitunud: P Juul 08, 2007 8:13 pm
QTH: KO38JJ

Re: 12V -> 13.8V

PostitusPostitas olc » K Apr 14, 2010 7:15 pm

peeter kirjutas:
EINAR kirjutas:Rannamehega täiesti nõus, ja kukub 12,6...12,8 peale (olenevalt elektrolüüdist ja aku ehituse "omapärast") üsna kiirsesti , u. poole tunniga pärast laadija lahtiühendust täislaetud, igati korras akust.

Just nii, kukub, aga mitte kohe!

No aga jäta mootor seisma ja mine kohe 100+W'ga eetrisse, vaata kui kiiresti 12,6V vastu tuleb:D See nö pindmine laetus on ikka väga kiire kaduma. Niisama seistes muidugi võtab aega.

Kasutaja avatar
bob
Veteran
Veteran
Postitusi: 569
Liitunud: R Veebr 26, 2010 12:23 pm
QTH: KO29IJ66
Asukoht: TLN

Re: 12V -> 13.8V

PostitusPostitas bob » K Apr 14, 2010 7:23 pm

kuni 25W on
PiltPilt
ES1/ES2/304-BOB/2480010

Kasutaja avatar
ralf
Lällaja
Lällaja
Postitusi: 33
Liitunud: E Nov 12, 2007 4:09 am
QTH: KO28GJ
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: 12V -> 13.8V

PostitusPostitas ralf » R Juun 04, 2010 2:59 am

Jah, ja jutu jätkuks, auto genekate pingeväljund on vastavalt pingeregulaatori etteantud pingest sõltuv. Kui on ikka 14,0V pingekas peal, siis sealt üldjuhul üle 14,2V kuidagi välja ei pigista, kuid 14,5V Boshi pingekast võib isegi korralike ühenduste olemasolul 14,8 välja võluda pööretega ja ilma koormuseta! :D:D
Väga tähtis on kadu ühenustes. Geneka ja aku vahelistes kaablites üldiselt ei tohiks olla kadu üle 0,05V. Kui on üle, siis on juba viga korrosjoonis, misiganes kujul! :D
Seega alati kui kontrollitakse laadimist autol, siis seda tehakse tühikäigul ilma lisatarbijateta, sama pööretega, siis tarbijatega ja pööretega ja võrreldakse seda esimese kontrolli süsteemiga ka otse geneka klemmide pealt! :D:D
Kui see poleks vastik, siis see poleks mina!

Kasutaja avatar
Ambur
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 2583
Liitunud: K Veebr 02, 2005 9:42 pm
QTH: KO29GK
Kontakt:

Re: 12V -> 13.8V

PostitusPostitas Ambur » R Juun 04, 2010 5:31 pm

peeter kirjutas:Laetud aku pinge ongi kusagil 13.7 -13.8V. Kui sul see kukub kiiresti 12V-ni, siis võiks oletada, et aku ei ole eriti täis ja hakkab vaikselt õhtale minema.
NB! Aku laadimisel hoitakse pinget akul tavaliselt 14.4 V.

Auto akude tööpinge ongi 12V. Kuna selle laadimiseks on vaja kõrgemat pinget, on autodel laadimispinge 13,6V - 13,8V. Sellest kõrgema laadimispingega hakkab aku kiiresti riknema.
Peale laadimist on aku tühivoolul loomulikult üle 13V, aga koormusega, kui laadijat (genekat) taga pole, peabki selle pinge langema ~12 voldini ja seda hoidma ka koormusega. Kui pinge hakkab kiiresti langema alla 12V, alles siis on aku õhtale minemas.
73! Ambur / 3Ø4MR / ES2RDX
Koduleht: http://www.ambur.ee

Kasutaja avatar
äpu
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 1086
Liitunud: T Veebr 01, 2005 1:14 pm
QTH: KO29JK
Asukoht: Tallinn.Lasnamägi.

Re: 12V -> 13.8V

PostitusPostitas äpu » P Juun 06, 2010 5:20 pm

Äsja sain valmis just akude jaoks pingekordisti 12- 13,8V ja kuni 30A.Võib ka kuni 24V.Tegin huvi pärast kui akudega töötada siis see pinge nagunii langeb ja kui akudest kaju pole.
Tervitades Äpu! es1ate 73!
304ET

Kasutaja avatar
seljakott
Surfan raadiolainetel
Surfan raadiolainetel
Postitusi: 127
Liitunud: E Sept 19, 2005 10:01 am
QTH: KO29HE
Asukoht: Aespa
Kontakt:

Re: 12V -> 13.8V

PostitusPostitas seljakott » E Nov 15, 2010 11:05 pm

Kui keegi suureks vaevaks ei pea siis võiks ta siia panna skeemi lingi. Teeksin omalegi sellise vidina mis sõltumata akupingest hoiab 13.8v väljundis. See võib sidekaugusele positiivselt mõjuda.
INTEK M 495 + 1/2 Siro 25whiskeys @ KO29HE; UV-5R

Kasutaja avatar
officer
Veteran
Veteran
Postitusi: 1626
Liitunud: N Jaan 15, 2009 10:51 am
QTH: KO29KL
Asukoht: Viimsi

Re: 12V -> 13.8V

PostitusPostitas officer » E Nov 15, 2010 11:51 pm

Ambur kirjutas:Peale laadimist on aku tühivoolul loomulikult üle 13V, aga koormusega, kui laadijat (genekat) taga pole, peabki selle pinge langema ~12 voldini ja seda hoidma ka koormusega. Kui pinge hakkab kiiresti langema alla 12V, alles siis on aku õhtale minemas.



laias laastus jah, aga täpsemalt, kui tahta targutada, on asi selline et:
12,72 volti, elektrolüüdi tihedus 1,28g/cm3 on aku mahtuvus 100%
12,4 volti, elektrolüüdi tihedus 1,22g/cm3 on aku praktiliselt tühi ja vajab laadimist!
Need andmed kehtivad temperatuuril 25deg.
ES2JT/304JT

Kasutaja avatar
bob
Veteran
Veteran
Postitusi: 569
Liitunud: R Veebr 26, 2010 12:23 pm
QTH: KO29IJ66
Asukoht: TLN

Re: 12V -> 13.8V

PostitusPostitas bob » E Nov 15, 2010 11:53 pm

PiltPilt
ES1/ES2/304-BOB/2480010

Kasutaja avatar
officer
Veteran
Veteran
Postitusi: 1626
Liitunud: N Jaan 15, 2009 10:51 am
QTH: KO29KL
Asukoht: Viimsi

Re: 12V -> 13.8V

PostitusPostitas officer » T Nov 16, 2010 12:06 am

... mul DX-70 pritsib ka 14,5 voldi juures 140W jagu elektrone antennipistikusse, seepärast üritan rahulike vanaduspäevade nimel sinna mitte üle 13,5 voldi suruda :roll:
ES2JT/304JT


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist