PostitusPostitas JM75 » T Veebr 02, 2016 1:38 pm
Nii. Raadiojaam on saabunud ja ka esimesed katsetused tehtud.
Kõige huvitavam küsimus kõigepealt. Kas Tehnoturust tuleb export versioon? Vastus on EI. Menüüs on võimsuse muutmise valik olemas, kuid see on "Lo" peal ning sinna see ka jääb.
Kõik, mida erinevad review-d kiidavad on tõsi. Jaam on väike, kerge, alumiiniumkorpus jätab väga tugeva mulje. Heli on hea nii saatel (see, mida teine kuuleb) aga ka vastuvõtul (see, mida mina kuulen). Kõlari saab panna päris valjuks. Nupud jaama peal on kummist ning käivad kergelt. PTT nupp mikkaril on plastist ja käib kerge, kuid konkreetse klõpsuga. Antenn on lühike ja täiesti jäik ning tundub samuti igati kvaliteetne. Varras on roostevaba. Antennikaabel on üsna peen ja jätab nõrga mulje natuke. Kuna see otseselt vahetatav pole (ilma jaama lahti kakkumata), siis ei teagi, kas julgeb seda läbi ukse õue panna.
Kindlasti peab enne kasutamist lugema läbi juhendi, sest sümbolid nuppudel ja sümbolid menüüs on arusaamatult krüptilised. Samas pärast ühekordset tutvumist on kõik väga lihtne ja loogiline nagu ühel autojaamal olema peab.
Otsenupuga saab aktiveerida nii monitori kui ka scani, mis on autoroolis olles mugav.
Display on lihtne ja annab kiirelt ülevaate, mis toimub. Eeldusel, et sümbolid on varasemalt selgeks saadud. Muidu võib tunduda üsna Egiptuse keelena.
Eraldi tooks välja selle, et display sinine taustavalgus on mõnusalt mahe ja ei karju näkku. See on Midlandi CB jaamadel väga suur miinus. Alan 48 Plus sinise taustavalgusega võib kottpimedas sõites peaaegu raamatut lugeda. GB1 juures seda probleemi ei ole isegi kui jaam on täiesti vaatevälja ees.
Mikkar on mõnusalt väike nagu Presidenti jaamadel. Midlandi CB mikkarid on tavapäraselt väga suured. GB1 juures aga seda muret pole.
Duty cycle on antud 90% standby, 5% TX, 5% RX. Selle kohta veel väga head kommentaari anda ei saa, kuid massiivne radikas jaama taga läheb väga-väga kergelt leigeks ainuüksi sellest, et jaam on sisse lülitatud. Ma arvan, et antud duty cycle ei ole teemaks meie kliimas ja 500mW ERP puhul, kuid...
Enne kui tehti Midland GB1 PMR446 jaam, siis tuli sama jaam välja ka USA-s Midland MXT100-na, mis on 2W GMRS jaam. Ilmselt on tehnilise disaini juures arvestatud just 2W-ga ning GB1 export 5W võib aga juba kuumenemise probleeme näidata. Kuna export raadiol on sama duty cycle, siis ilmselt on just 5W silmas peetud.
CB: President Taylor III Classic ASC, Sirio Omega 27 | PMR: Midland G18 / Midland GB1