Müra

Kõik antennijutud siia
Marko1
Algaja
Algaja
Postitusi: 3
Liitunud: N Aug 30, 2007 10:11 pm
Asukoht: Pärnu

Müra

PostitusPostitas Marko1 » N Aug 30, 2007 10:41 pm

Kuidas arstida sellist viga? Veoauto MAN,lällarariks presitent harry II,ootel ei ole mingit häiret aga kui keegi räägib, lööb(töötava) mootori el.toite süsteemi müra sisse,ei sa aru midagi mida räägitakse alles ~300 ja lühema vahemaa järel müra vaibub.Seisva mootori korral on kuuldavus normaalne ulatub 5-6 km kaugusele.
Müra tuleb antennist,kas on võimalik aretada ant.kaabli ahelasse mingit filtrit või tõket?Antenniks on statsionaarne tehases valmis häälestatud(markeeringut ei mäleta) koheseks kasutamiseks.
Kas keegi oskab tarkusega aidata.

Milliseid kanaleid kasutavad soome ja rootsi rekkamehed?

Kasutaja avatar
kaups
Surfan raadiolainetel
Surfan raadiolainetel
Postitusi: 149
Liitunud: T Dets 12, 2006 4:30 pm
QTH: KP23HM
Asukoht: soome
Kontakt:

PostitusPostitas kaups » N Aug 30, 2007 11:18 pm

hmm proovi võtta puhas toide ...ehk -e1 aku pealt otse(minu teada sel systeemis 24 v) ja kui siis häired ära eu kao sisi vaata edasi kus kala
kõige parem võimendi on antenn :D
alan 100+ antenn ml145
+358458955799

Kasutaja avatar
Hiiu Tom (ES1GB)
Veteran
Veteran
Postitusi: 365
Liitunud: K Okt 19, 2005 9:36 am
QTH: KO29ii
Asukoht: Tallinn-Nõmme
Kontakt:

PostitusPostitas Hiiu Tom (ES1GB) » R Aug 31, 2007 8:26 am

Toitejuhtmed võimalikult lühikesed teha, eriti massi juhe. Pluss toitejuhe ümber ferriidist rõnga kerida. Generaatori harjad üle vaadata, MAN on minuteada diiselmootoriga, süüde häireid anda ei saa. Lülita kõik tuled, ventikad jms välja ja vaata, kas häire kaob ära. Kui ei kao, siis ilmselt generaatoris on midagi, mis sädeleb ja annab häiret. Paha ei tee mootori küljest üks jäme vasktraat kere külge vedada, kui seda juba tehtud pole.
Antennindus tuleks ka üle vaadata, kas kaabel kuskilt katki pole läinud ja kõik pistikud on OK. Antenni ette filtrit panna pole mõtet, jaama toide tuleb puhtaks saada. Kui ei usu, võta mingi eraldi aku ja toida jaama prooviks selle pealt, ma olen kindel, et mingeid häireid Sa ei kuule.
Jõudu!
President Lincoln
1/2 wl vertical

Marko1
Algaja
Algaja
Postitusi: 3
Liitunud: N Aug 30, 2007 10:11 pm
Asukoht: Pärnu

PostitusPostitas Marko1 » R Aug 31, 2007 7:13 pm

MAN veoautol on elektroonilise juhtimisega diisel kõrgsurve toitesüsteem(pihustid,pump).Generaator ja laadimis vool ei puutu asjasse,see on juba eelnevalt katsetatud' ei mingit muutust.Mootor töötab normaalse sõidu ajal keskmiselt 1500 pm,arvan et peaks kasutama antenni ahelas mingit tõket (filtrit) umbes 1000Hz.Endal sellise asja valmistamiseks teadmised puuduvad,Ehk oskab keegi aidata.

peeter
Veteran
Veteran
Postitusi: 324
Liitunud: N Juul 13, 2006 10:42 am
Asukoht: Nõmme
Kontakt:

PostitusPostitas peeter » L Sept 01, 2007 10:38 pm

Marko1 kirjutas:MAN veoautol on elektroonilise juhtimisega diisel kõrgsurve toitesüsteem(pihustid,pump).Generaator ja laadimis vool ei puutu asjasse,see on juba eelnevalt katsetatud' ei mingit muutust.Mootor töötab normaalse sõidu ajal keskmiselt 1500 pm,arvan et peaks kasutama antenni ahelas mingit tõket (filtrit) umbes 1000Hz.Endal sellise asja valmistamiseks teadmised puuduvad,Ehk oskab keegi aidata.


Olin ja olen praegugi oma Fiat Ducatoga samalaadse probleemiga hädas. Ilmselt tulebki peamine häire sisse kõrgsurvepumbast/pihustitest, sest seal suured vooluimpulsid. Häire tuleb sisse kindlasti ainult antennist. Asi läheb veidike paremaks, kui kasutad antenni, kus sidestus pooliga (nii, et üks ots korpuses). Näiteks ML145 on selline. (Seni kui antenni varras on vaid koksi keskmise soone küljes ja seal on vaid lühenduspool sees, mis ei ole korpusega ühendatud, tulevad ka kõik häired rõõmsamini sisse). Häireid vähendab ka antenni täpne häälestus.
Ehk keegi teab veel mõnda lisanippi!

Kasutaja avatar
Hiiu Tom (ES1GB)
Veteran
Veteran
Postitusi: 365
Liitunud: K Okt 19, 2005 9:36 am
QTH: KO29ii
Asukoht: Tallinn-Nõmme
Kontakt:

PostitusPostitas Hiiu Tom (ES1GB) » P Sept 02, 2007 11:10 pm

Nu, mina ikkagi prooviks enne mingi eraldi aku pealt seda jaama toita. Siis on näha, kas häire tuleb ikka antennist sisse. Sellist ribafiltrit 1000 kHz pole mõtet ehitada, su häire ju muutub mootori pööretest sõltuvalt. Sädelev asi(süüde, drell, ventilaator) annab laia spektriga müra, mis on võimeline antenni kaudu sisse pugema, diiselmootor peaks üpris vagane asi olema, kui jutt käib EM müradest. Kas sul autoraadio ka samamoodi müriseb, kui raadiojaam?? Kui ei, siis ärme vaidle rohkem ja teeme jaama toitele filtri vahele ja kõik on OK. Raadiotel on tehase poolt juba filter (poolikene ja kondekas) sisse pandud, raadiojaamadel ei ole alati.
President Lincoln

1/2 wl vertical

Marko1
Algaja
Algaja
Postitusi: 3
Liitunud: N Aug 30, 2007 10:11 pm
Asukoht: Pärnu

PostitusPostitas Marko1 » N Sept 06, 2007 6:39 pm

Toite ahelas seisab filter ja see ei anna midagi,veel kord,ootel ei ole mingit müra ei roodiol,ei lällaril.Müra tekib siis kui keegi räägib,kaugemal kui 300 400m.Käisin täna autoga korralises garanti teh.hooles ja sealne meister ütles et,see viga pidi esinema neil diislitel kus ei ole blunser kõrgsurve pumppa,vaid on nn.ühisanum süsteemil kus pihusteid avatakse elektrooniliselt ja anumis on surve väga kõrge ning kütuse surve pidev kõikkumine pidi tekitama elektroonilisi laineid.Ei tea kas see oletus on tõsi aga sõidu ajal on küll nii et kui lasen gaasi lahti(kui keegi räägib) kaob müra kuni mootor saavutab tühikäigu pöörded ja taas müra platsis.
Filter,tõke peaks olema vahemikus 700-2500Hz sest lällari kande sagedus on 26-27Mhz piires ja see tõke ei tohiks muud elu segada

Kasutaja avatar
Pagan
Veteran
Veteran
Postitusi: 1009
Liitunud: N Dets 29, 2005 11:25 pm
QTH: KO38EF
Asukoht: Elva

PostitusPostitas Pagan » R Sept 07, 2007 7:26 am

Marko1 kirjutas:Toite ahelas seisab filter ja see ei anna midagi, kütuse surve pidev kõikkumine pidi tekitama elektroonilisi laineid


Äkki tuleb panna kütuse süsteemile toite ahela filter vahele? :lol:
es5cc

Kasutaja avatar
Kaljukits
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 5373
Liitunud: P Aug 06, 2006 8:56 pm
QTH: KO29EH
Asukoht: Keila KO29EH
Kontakt:

PostitusPostitas Kaljukits » R Sept 07, 2007 8:34 am

Eelpool kirjeldatust järeldub, et madalsageduslik häire on niivõrd tugev, et hakkab moduleerima kas antenni või jaama toitesse sattudes (suurema tõenäosusega variant) vastuvõetava jaama kandevsagedust. Sellisel juhul toimib antenn või jaama toiteahel ise modulaator- või seguastmena ja jaama vastuvõtjasse jõuab juba müra poolt moduleeritud kõrgsagedussignaal. Filtrid siin antenni ette ei aita. Kõrgsagedusele tuleb tõkestada ferriitide kasutamisega tee jaama toitesse. Kõrgsagedus tõkkefilter peab olema võimalikult jaamale lähemal. Proovi ka viia antenn häireallikast kas võimalikult eemale või siis püüa selle asukoha muutmisega häirevabam koht leida.
73! de ES1TL, ES2TL, 3Ø4TL

Kasutaja avatar
Hiiu Tom (ES1GB)
Veteran
Veteran
Postitusi: 365
Liitunud: K Okt 19, 2005 9:36 am
QTH: KO29ii
Asukoht: Tallinn-Nõmme
Kontakt:

PostitusPostitas Hiiu Tom (ES1GB) » R Sept 07, 2007 8:35 am

Kas ma sain õigesti aru, et müra tekib siis, kui keegi kaugelt räägib? Keerad squelchi maha, raadio kahiseb ja kui keegi räägib, siis tekib müra? Ei oska isegi arvata, mis see on. :dontknow:
Proovi mõne teise raadioga.
President Lincoln

1/2 wl vertical

Kasutaja avatar
Kaljukits
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 5373
Liitunud: P Aug 06, 2006 8:56 pm
QTH: KO29EH
Asukoht: Keila KO29EH
Kontakt:

PostitusPostitas Kaljukits » R Sept 07, 2007 8:42 am

Ma arvan, et piisab ka vaid kandva kuulamisest?
73! de ES1TL, ES2TL, 3Ø4TL

Kasutaja avatar
äpu
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 1087
Liitunud: T Veebr 01, 2005 1:14 pm
QTH: KO29JK
Asukoht: Tallinn.Lasnamägi.

PostitusPostitas äpu » R Sept 14, 2007 10:40 am

Jah,niisugune häire on täiesti võimalik ka stats jaamade juures olen sedasorti häiret kohanud aga see on omaette teema juba.Seda peaks muidugi hakkama otsima .Käsi kabula AM -is scanner j.n.e ja soovitav väga lühikese traadiga antenniks umbes 5cm ja vaatama üle mootori kus kõige suurem müra allikas.
Muidugi esmalt võiks ikkagi jaama toita ainult mingist suva 12V akust ilma ,et masinaga kokku puutuks või käsikabulaga antenni külge pandud ja mis toimub.Muidugi võiks ka antenni igaks petteks üle vaadata ja eriti kabiini poolne ots mis välja läheb seal võib kabiini katuse ühendus olla roostes või kehva maanus kontaktiga mis on ka üldiselt kurja juurikas olnud.Ja nagu eelnevalt kirjutatud ikka maandused üle kontrollida kuna minimaalnegi halb kontakt (rooste)on kõrgsagedusele juba meelepärane häirete vastuvõtja.
Soovitavad toitejuhtmeid ka varjestatud juhtmetega installeerida ja ikkagi otse aku pealt ja mitte unustada aku juurde ka kaitsmeid paigaldada.
Tervitades Äpu! es1ate 73!
304ET

peeter
Veteran
Veteran
Postitusi: 324
Liitunud: N Juul 13, 2006 10:42 am
Asukoht: Nõmme
Kontakt:

PostitusPostitas peeter » T Sept 18, 2007 12:59 am

Marko1 kirjutas:Käisin täna autoga korralises garanti teh.hooles ja sealne meister ütles et,see viga pidi esinema neil diislitel kus ei ole blunser kõrgsurve pumppa,vaid on nn.ühisanum süsteemil kus pihusteid avatakse elektrooniliselt ja anumis on surve väga kõrge ning kütuse surve pidev kõikkumine pidi tekitama elektroonilisi laineid.Ei tea kas see oletus on tõsi aga sõidu ajal on küll nii et kui lasen gaasi lahti(kui keegi räägib) kaob müra kuni mootor saavutab tühikäigu pöörded ja taas müra platsis.


Tulen selle probleemi juurde uuesti tagasi.
Uurisin ka oma autot lähemalt ja häire tuleb tõesti sisse vaid elektrilisest kõrgsurvepumbast!
Seepärast küsingi siinkohal väheke autovaldkonda kuuluva küsimuse, kuid ehk on mõnel kogemusi:
Kas on kellelgi kogemusi, kuidas kõrgsurvepumba elektrilist häiret kõige paremini elimineerida. Seal ilmselt suured vooluimpulsid kiirgavad juhtmest laiaribalisi häireid. Neist lahtisaamine polegi nii lihtne, sest ega ka mingid suured kondekad ei pea kaua autos ekstreemtingimustes vastu.
Kõik ettepanekud selles vallas teretulnud,
Peeter

Kasutaja avatar
äpu
Moderaator
Moderaator
Postitusi: 1087
Liitunud: T Veebr 01, 2005 1:14 pm
QTH: KO29JK
Asukoht: Tallinn.Lasnamägi.

PostitusPostitas äpu » K Sept 19, 2007 2:06 pm

Tundub,et see probleem on tõsine.Ma kahjuks ei ole sellega küll kokku puutunud ja ei ole näinud ka aga fakt on see,et peab hakkama varjestama.Ma muidugi ei kujuta ette,ilmselt peaks ferriit rõngad ilmselt pihustite juhtimise otstele paigutama ja kui võimalik ka VÄIKSEID kondesi kui võimalik.Väikeste all ma mõtlen kusagil 0,1mkf.Igatahes jama kui palju.
Muidugi ka jaama poolt,otse juhe ja hea kui oleks varjestatud ja ka ferriidid otsa.Igatahes jõudu ja katsetamisi.
Tervitades Äpu! es1ate 73!

304ET

peeter
Veteran
Veteran
Postitusi: 324
Liitunud: N Juul 13, 2006 10:42 am
Asukoht: Nõmme
Kontakt:

PostitusPostitas peeter » K Sept 19, 2007 2:39 pm

äpu kirjutas:...aga fakt on see,et peab hakkama varjestama.Ma muidugi ei kujuta ette,ilmselt peaks ferriit rõngad ilmselt pihustite juhtimise otstele paigutama ja kui võimalik ka VÄIKSEID kondesi kui võimalik.Väikeste all ma mõtlen kusagil 0,1mkf.Igatahes jama kui palju.
Muidugi ka jaama poolt,otse juhe ja hea kui oleks varjestatud ja ka ferriidid otsa.Igatahes jõudu ja katsetamisi.


Pihustite juhtmetele varjestuse panemine on tühi töö - järele proovitud. Seal peaks olema mingi peapump, mis palju voolu lüpsab, kuid Fiatil on see pump kuhugile nurga taha peidetud ja juhtmed jooksevad kõik suurte žguttidena koos. Nii suurte voolude puhul väiksed ferriitröngad ja konded ei aita, peab midagi tõsisemat ette võtma (näiteks uue jämeda varjestatud juhtme vedama pumbale, kui täpselt teaks) .
Jaama poolt toite kaudu ei tule mingit häiret sisse. Kordan - häire ronib sisse antennist ja ainult antennist! Kuuldav on muidugi ainult AM-s, ja jaamas sees olevate filtritega saab täielikult kõrvaldada, kuid vastuvõtja võimenduse viib alla ja AM-s tuleb nõrgemate vastuvõttude puhul signaaliga moduleerituna uuesti sisse. Siin aitab ainult häireallika kõrvaldamine.
Teenindusest pole veel spetsialisti leidnud, kes häiretest midagi teaks. Nende stampjutt on: mootor ju töötab hästi, mis sa kurdad!

Hüva nõu ootama jäädes
Peeter


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 13 külalist

cron