JM75 kirjutas:Tänud vastuse eest. Koos googeldamisega sai antenni häälestamise teema ka palju klaarimaks. Siit tekkisid ka mõned jätkuküsimused. Leidsin, et antenni häälde saamine on paras täpistöö ning Sinu vastusest lugesin välja, et väiksemgi asendi muutus võib väga palju muuta. Kas järelikult on üsna oluline, et antenni auto külge paigaldades peaks seda sättima nii, et piits oleks nii otse üles, kui võimalik? Võimalusel vältima ka sellised paarikraadiseid kaldeid? Või nii väike asendi muutus veel midagi ei muuda?
Kas see võib ka jaamale halvasti mõjuda, kui antenn on horistontaalis aga saatele ei lähe või piirdub see olukord lihtsalt sellega, et vastuvõtt on nii halb, et kedagi ei kuule? See küsimus on inspireeritud sellest, et kui on mingi madalam koht, kust vaja läbisõita ja antenni ei saa hästi täiesti püsti hoida, kas siis peaks jaama ka täiesti välja lülitama.
Antenni häälestus sõltub ka selle asukohast katusel, seepärast on soovitav peale sobiva paiga leidmist antenn kohapeal üle häälestada. Kui antenn jääb katusel väikese nurga alla, pole hullu, kui on häälde pandud just sellises asendis. Muidugi parim asend antennile on 90* maapinna suhtes, siis on kiirgusdiagramm kenasti ringikujuline st. signaal igas suunas sama tugev.
Vastuvõtu režiimis võib antenn olla horisontaalis, see jaamale ei mõju, lihtsalt kuuled teisi kehvasti. Põhiline, et ei unusta saatele minnes antenni horisontaali.