Kui eelneva kahe raadio taastamisel lähenesin üpris loominguliselt. vahele lugedes jutte ja blogisid, kuidas teised on teinud, siis nüüd hakkab juba väike reeglistik välja kujunema.
Oluline tingimus on see, et puudub skeem. See tähendab, et tuleb endal füüsiline skeem kohati lahti joota ja täpselt ühendused üle kontrollida, enne kui midagi joonistada saab. Samuti vajavad kõik jupid kontrolli. 75 aastat pole naljaasi isegi lampraadiotele. Mõõdan üle takistid, kondekad ja poolid, mähised, induktiivsused.
Ja loomulikult kõike seda tehes dokumenteerin oma tegevust nii paberile kui ka fotodele. Et pärast kokku panekul ei saaks kahtlusi tekkida.
Esimese asjana, mis ma teen, on see et fikseerin fotodega olukorra. Ehk nö see mis oli enne. Kõikide nurkade alt. Selle ma tegin juba eile.
Teisena tuleb aparaat suurest tolmust puhtaks saada. Seda on soovituslik õues teha. Kuid enne seda tuleb aparaadist kõik lambid ära korjata. Nad on väga õrnad ja haruldased ning ei saa endale lubada õnnetust mõne lambiga. Lambid tuleb eraldi kasti sisse pehmelt sisse pakkida ja kindlasse kohta eest ära panna.
Järgmiseks eraldan shassii ja valjuka kastist ja võtan kasti lahti kui on vaja.
Nüüd tuleb uus ring tolmust puhastamist.
- shassii.jpg (131.74 KiB) Vaadatud 9376 korda
Alles nüüd saab sisulisema töö kallale asuda. Antud juhul esimese asjana hakkasin skaalat ja mehhaanikad maha võtma. Seda tuleb teha kahel põhjusel. Nimelt on parem kui õrn klaasist skaala oleks shassi aktiivse amnipulatsiooni ajal kindlas kohas. Ja teiseks tuleb mehaanika vahelt kätte saada kivistunud tolm ja kuivanud määre mis enam oma eesmärki ei täida ja asendada uute määretega. Ja parem kui seegi on eemal kui elektroonikaga tegeled.
Ilmataril tuli aga mehhaanika kätte saamiseks eest ära tinutada üks võnkeringidest. Ja kuna seda sai tehtud, siis sai see omakoda lahti tinutatud, üle kontrollitud ja üles joonistatud.
- sisend_võnkeringid.jpg (108.68 KiB) Vaadatud 9376 korda
Kõikidel lampidel kontrollisin kütteniidi ära ja see toimib kõikidel. Skaala lambid panin samuti ära. Üks oli Osram 3,5V ja teised 2 olid Langbein 2,5V. Arvatavasti oli üks Langbein läbi põlenud.
Üldiselt alustatakse raadio käima ajamist madalsagedusest. Jõudsin natuke vastastakt võimendi skeemi joonistada. Rohkem täna ei jõua.
Hea uudis on see, et lõputrafo on täiesti töökorras ning selle ümberkerimine jääb ära.
Veel üks nüanss. Kõik mahavõetu vidinad on mul grupeeritud mingiteks loogilisteks kogumiteks ja siis ilusti kotikeses või paberis. Sealhulgas ka kõik kinnituskruvid jms. peenike pudi. Alati on mõistlik maha võtmise protsessist pilte teha.
Kasti põhjast avastasin jälle põneva numbri - No. 218
Mind natuke hämmastab üks asi. Mulle tundub, et lakk on tehases halvasti peale pandud, või on siis keegi hiljem ise üritanud üle lakkida... Samuti on kõlari riie ebaühtlane ja näib mitte just kõige parem.
Veel vaatas mulle vastu mitmeid Maretis juba nähtud detaile ja lahendusi. Justkui RETi firmamärk
Skaala osuti, tema liugur ja muu sinna juurde kuuluv näiteks.
Kuuldavasti oli see raadio enne mind käinud remondis, kus loobuti tema remondist. Ning tundub, et need remondimehed pole suuremad asjad olnud. Nad pole viitsinud raadiot korralikult tagasi kokku panna. Mistõttu on kaks lõputrafo kinnituskruvi puudu. Need pole tavalised kruvid vaid üpris ebaharilikud ning ma ei te kust ma sellised asemele leiaksin. Samuti on asendatud, täiesti ilma põhjuseta kusjuures, traadid, mis viivad sobitustrafoni. See on üpris rõve, suvalised värvilised plastikisolatsiooniga traadid ja teip. Nii et ma pean pisut mööda poode kolama, et õigeid kingapaelu leida.
Kondekaid pole üldse keegi puutunud, ma ei imestaks kui mõni neist on lühises, lekib või trikitab.
Aga siin siis S-meeter
- S_meeter.jpg (148.62 KiB) Vaadatud 9376 korda