PostitusPostitas JM75 » T Veebr 24, 2015 12:42 pm
Sai eile auto lahtiharutatud ja jõutud antenni küljes oleva pistikuni. Keerasin UHF pistiku maha ning kõige kehvem teooria osutus tõeks. Seal sees oli vett. Vähe aga siiski. Korra kaalusin pauhh-i pakkumist minna kaablit Keilasse mõõtma aga kuna selleks hästi aega ei olnud ja vana kaabel oli korra ka viga saanud, siis mõtlesin, et uus kaabel on hea mõte nagunii. Jäi silma ka see, et uus kaabel, mille Tehnoturg mulle müüs on tahke südamikuga ja ei saa kergelt panna UHF otsa niimoodi külge, et see kohe lühisesse läheks. Sai siis tehtud 4,15m uus jupp, UHF pistikud külge, SWR vahele ja proovisin seekord vana jaamaga. Näit SWR-i peal täpselt sama. Teine jaam, teine kaabel - näit täpselt sama.
Kuna viga on antennis ja viga sisse läinud vees, mis ilmselt on maanteelt tulnud soolane vesi (seetõttu nii tugev lühise näit), siis ma isegi ei viitsi rohkem sellele antennile väga aega raisata.
Nüüd ma mõtlen, kas kuidagi õnnestuks mul siiski mingit normaalset antenni kasutada. Ükski GP antenn ei toimi klaasfiibrist katusega aga natuke uurisin ja tundub, et saaks antenni jala viia ühendusse kerega kui kasutada näiteks alumiinium plaati, kus kere ja antenni vahele ei jääks rohkem kui 50cm. Maybe vähem. Plaadi laiuse saaks teha ca 10cm, rohkem seal ruumi pole. SWR kindlasti ei oleks ideaalne aga kui saaks kasvõi natuke alla 2, siis võiks suht rahule jääda. Kümne miljoni euro küsimus on see, kas see võiks õnnestuda. Kas väike sild massiivse kereni ajaks asja ära.
CB: President Taylor III Classic ASC, Sirio Omega 27 | PMR: Midland G18 / Midland GB1